Az olaszok abban bíznak, a kiábrándító 2011-es bajnoki évadot követő strukturális átszervezéseknek köszönhetően idén képesek lesznek harcba szállni legfőbb riválisaikkal.
A Ferrarinál abban bíznak, a kiábrándító 2011-es bajnoki évadot követő strukturális átszervezéseknek köszönhetően idén képesek lesznek harcba szállni legfőbb riválisaikkal, a McLarennel és a Red Bull Racinggel.
Az olasz istálló harmadikként zárta a tavalyi évadot, mindössze egy győzelmet aratva: Fernando Alonso a júliusi Brit Nagydíjon tudott diadalmaskodni Silverstone-ban. A Scuderia számára korán nyilvánvalóvá vált, az F150 Italia kódnevet viselő versenygép túl konzervatív tervezés, ami miatt egész egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt riválisaival, de legfőképp a Red Bull RB7-esével.
A Ferrari számára a legnagyobb problémát a Pirelli abroncsok üzemi hőmérsékletre hevítése okozta, ráadásul a szélcsatorna szezon eleji hibás kalibrálása is közrejátszott Alonso és csapattársa, Felipe Massa gyengélkedésében.
A maranellói gárda csapatfőnöke, Stefano Domenicali biztos benne, a belső szerkezeti átalakításoknak – melyek magukban foglalják Pat Fry technikai igazgatóvá kinevezését is – hála sok problémára sikerült megoldást találniuk, így 2012-ben muszáj lesz eredményeket felmutatniuk.
„Amikor az első verseny időmérőjén ránézünk a stopperre, tudni fogjuk a választ, de vannak dolgok, melyek miatt optimista vagyok arra vonatkozóan, hogy jó munkát végzünk” – fogalmazott a szakember.
„Igyekszünk előretekinteni, és szerkezeti változtatásokat eszközölni annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk arról, felkészültebbek leszünk az ötletek, a csapatmunka, a szélcsatornában és a szimulátorban elvégzett munka tekintetében. Emiatt vagyok optimista.”
„Tudjuk, hogy mindig az első verseny első időmérőjének eredményeit fürkészve tudjuk először összehasonlítani magunkat versenytársainkkal. Viszont a megfelelő irányba haladunk.”
Az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva az istálló technikai igazgatója, Pat Fry – aki Aldo Costát váltotta ebben a pozícióban – elmondta, egyre pontosabb adatokat sikerül kapniuk a szélcsatornában, ami mindenképp bizakodásra ad okot.
„Tökéletes korreláció soha sem lesz a szélcsatornával, ez egy folyamatosan változó dolog” – magyarázta Fry. „Viszont sokat tanultunk és folyamatosan fejlődünk. Egyre jobbak vagyunk.”
„Még a pályatesztek során is szükség van a szélcsatornás összehasonlításokra. Amint lehetőségünk van használni a matematikai modellezést arra, hogy analizáljuk az autót, és gyorsabban ki tudjuk deríteni, mitől leszünk gyorsabbak, jobb döntéseket tudunk hozni.”
A szakember ígéretet tett arra, a 2012-es versenygép jóval agresszívebb tervezés eredménye lesz majd, hiszen tudják, tavaly a legnagyobb problémát az okozta, hogy nem mertek kockázatot vállalni az autó megálmodásakor.
„A mérnökcsoport sokkal kreatívabb lesz. Sokkal jobban dolgoznak. Az aerodinamikai részleg sokkal kreatívabb, ezt pedig nagyon jó látni.”
A csapatot irányító Domenicali egyébként úgy véli, a szabályok következetességének köszönhetően a Ferrarinak könnyebb lesz felállni a padlóról. Mint ismert, az egyetlen komoly változás, hogy idén már nem lehet aerodinamikai hatékonyság növelésére használni a kipufogógázokat: a maranellói gárda számára ez igencsak jó hír, hiszen tavaly nem sikerült kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket, amikor pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy verseny erejéig – a Brit Nagydíjon – betiltotta azt, Alonso nyerni tudott.
A Ferrarival ellentétben viszont a Red Bull és a McLaren mondhatni tökélyre fejlesztette a trükkös megoldást.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szintén bízik abban, jó úton haladnak ahhoz, hogy 2012-ben újra felüljenek a királykategória trónjára.
„Versenyképes autót akarunk” – magyarázta az olaszok vezére. „Azt hiszem, Domenicali remek fejlődést ért el a Ferrari szerkezetét tekintve anélkül, hogy forradalmi átalakulást hajtott volna végre.”
„Most megvannak a megfelelő szakemberek, akik választ adhatnak Domenicalinak: Luca Marmorini a motorokért felel. A Ferrarinál született gyakorlatilag, aztán elment a Toyotához, majd nyolc évnyi tapasztalatszerzés után visszatért. Aztán ott van Pat Fry, aki nagyon jól dolgozik. Olyan területeken sikerül javítania, melyeken a Ferrarinak kevesebb tapasztalata volt.”
„Nem akarok forradalmi átalakulást, de szeretném, ha évről-évre, lépésről-lépésre fejlődnénk.”