Élő tudósítás: Ez történik Silverstone-ban!

  F170

A Ferrarit másolta idei autójával a Haas

Haas VF-20
Fotó: Haas F1 Team
Nagy meglepetésre csütörtökön megmutatta 2020-as Forma-1-es versenyautóját a nagyközönségnek a Haas csapata – az amerikai istálló nemcsak az idei modell fényezéséről „rántotta le a leplet”, hanem bizony néhány technikai részletet is felfedett.

A Forma-1 legfiatalabb csapata tavaly nem zárt jó évet: a 2018-as konstruktőri 5. hely után csak a 9. helyen zárta a bajnokságot, így a téli időszakban természetesen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy kijavítsák az autó azon hiányosságait, melyek az elmúlt idény során oly sok problémát okoztak a versenyzőknek, Romain Grosjeannak és Kevin Magnussennek.

A csütörtökön bemutatott új autón nyilvánvalóan az új fényezés az, ami igazán szembeötlő: a Haas tavaly meglehetősen viharos körülmények között szakított névadó szponzorával, a Rich Energyvel, így a csapat idén visszatér a korábbi fehér-fekete-piros színkombinációhoz.

A VF-20-as kódjelet viselő modell már a renderelt képen is megmutatta néhány újdonságát, és jól látható, hogy a Haas aerodinamikai szakemberei igyekeztek egy igazán kifinomult versenyautót megalkotni. Erről árulkodik a tükrök kialakítása is: a tartórudak is megváltoztak tavalyhoz képest, akárcsak a „ház” kialakítása. Mindennek komoly szerepe van a légáramlatok megfelelő irányításában.

Persze az új tükrök csak egy részét képezik a 2020-as aerodinamikai csomagnak: szemmel láthatóan újratervezték a versenyautó első szárnyát, mely alapvető hatással van a versenyautó viselkedésére, hiszen az az elem az, mely elsőként találkozik az érkező légáramlatokkal. A ma bemutatott megoldást egyébként 2019-ben már tesztelte az istálló a szezon utolsó versenyhétvégéin. A szárny kialakítása nagyban emlékeztet a Ferrari tavalyi megoldására, erről árulkodik az is, hogy a Haas aerodinamikusai az orr alatt elhelyezett szárnyacskát is ellesték olasz kollégáiktól, bár a fekete szín miatt ez nem olyan feltűnő a VF-20-ason.

A mérnökök sokat dolgoztak a „bargeboardokon” is. A felülnézeti fotón a terelőlemezek sokkal szélesebbnek tűnnek, mint korábban, és az autó oldalsó légbeömlői is a Ferrarira megoldására emlékeztetnek.

A Haas egyébként szoros partnerséget ápol a Ferrarival, a maranellóiaktól pedig úgy tűnik, ellesték a versenyautó hátsó fertályát is: a padlólemez lépcsőzetes, és függőleges uszonyokkal rendelkezik a hátsó kerekek előtt.

A Haas VF-20-as modellje állítólag lényesen nagyobb leszorítóerővel rendelkezik, mint a tavalyi versenygép. Az elmúlt évben a leszorítóerő hiánya miatt sokat küszködtek a versenyzők, hiszen nem tudták megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani a Pirelli abroncsait. A Haas mérnökei ezen mindenképpen változtatni szerettek volna a télen.

Günther Steiner csapatfőnök abban bízik, az új autó a várakozásoknak megfelelően teljesít majd a teszteken – na és persze a szezon során.

„Mindig nagyon izgalmas látni egy új Forma-1-es autó fejlesztését, és kétségkívül a VF-20-asnak teljesítenie kell azokon a területeken, amelyeken a korábbi autónak nem sikerült” – mondta a szakember.

„Mivel a szabályok stabilak maradnak, lehetőségünk volt jobban kiismerni az autót, és megoldásokkal állhattunk elő a VF-20-as tervezése során. A tavalyi év kétségkívül visszaesés volt, de tanulunk ezekből a helyzetekből. A csapatnál mindenki magába nézett, és megértettük, miben lehetnénk jobbak.”

„Izgatottan várom már, hogy pályára guruljon az új autó. A teszteken sok mindent szeretnénk elérni, de a sok kilométert, a megbízhatóságot és a sebességet is szívesen látjuk.”

Az amerikai istálló 2016-ban debütált a Forma-1-ben, első két évében pedig a konstruktőri 8. helyen zárt. A csapat eddigi legjobb szezonját 2018-ban futotta, amikor 5. lett a bajnokságban, tavaly pedig a kiábrándító 9. helyen zártak.

A Haas 2020-ban is változatlan felállással, a Romain Grosjean – Kevin Magnussen kettőssel vág neki az F1-es bajnokságnak.

A Haas F1-es csapatának eddigi eredményei

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS