Eredeti tervével ellentétben, a Force India mégsem veti be hibrid rendszerét a hétvégi Spanyol Nagydíjon, mert a vezetőség úgy gondolja, hogy az nem jelentene komolyabb előnyt számukra, így inkább más területekre koncentrálnak.
Eredeti tervével ellentétben, a Force India mégsem veti be hibrid rendszerét a hétvégi Spanyol Nagydíjon, mert a vezetőség úgy gondolja, hogy az nem jelentene komolyabb előnyt számukra, így inkább más területekre koncentrálnak.
Azt követően, hogy Kínában felkerült az autóra az új dupla diffúzor, a silverstone-i bázisú gárda azt tervezte, hogy az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Barcelonában már élesben is beveti a KERS-t, azonban az utolsó pillanatban változott a terv.
A csapat tulajdonosa, Vijay Mallya elmondta, hogy inkább az aerodinamikai újításokra helyezik a fő hangsúlyt, ám hozzátette, továbbra is tervben van a regeneratív rendszer bevetése, de csak a szezon későbbi részében.
“Az év elején az volt a tervünk, hogy már az európai szezon nyitóállomásán bemutatjuk a rendszert, ám végül úgy döntöttünk, hogy inkább az aerodinamikai csomagra helyezzük a fő hangsúlyt, mert úgy éreztük, ezen a területen nagyobb fejlődést tudunk elérni” – mondta az indiai milliárdos.
“Mivel a legtöbb csapat nem használja a KERS-t, nem gondoljuk, hogy ez különösebb hátrányt jelent majd számunkra. Továbbra sem mondtunk le az eszközről, tervezzük annak bevetését, ám arról mindig futamról futamra fogunk dönteni, a többi, háttérben folyó munkával összhangban.”
Mallya azt is elmondta, hogy elégedett az eddigi fejlesztésekkel, és a munka a továbbiakban sem áll meg, amit az is bizonyít, hogy versenyzői már a hétvégén használhatják a pilótafülkéből állítható első szárnyat, amire eddig nem volt lehetőségük.