A FOTA csütörtökön vázolja fel a Forma-1 jövőjét

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerdán véglegesítette elképzeléseit, és ma délután jelenti be reformcsomagját Genfben, ahol egy nagyszabású sajtókonferencia keretén belül vázolja fel a sport jövőjéről alkotott vízióját.

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerdán véglegesítette elképzeléseit, és ma délután jelenti be reformcsomagját Genfben, ahol egy nagyszabású sajtókonferencia keretén belül vázolja fel a sport jövőjéről alkotott vízióját.

A csapatok szövetsége először tart sajtótájékoztatót megalakulása óta, ugyanis eddig zárt ajtók mögött tanácskozott, ahogy azt szerdán is tette, mikor még utoljára átbeszélte elképzeléseit, amiket csütörtökön ismertet.

A csapatok vezetőiből álló szövetség egy nagyszabású piackutatást végeztetett el az elmúlt hónapokban, hogy közelebb kerülhessen a rajongókhoz, és megtudja, a nézők miket hiányolnak a sportból.

Bár a FOTA nem közölte a sajtótájékoztató pontos menetét, az autosport.com információi szerint a szövetség elnöke, Luca di Montezemolo nyitja meg az ülést, és vázolja fel a főbb pontokat, Ross Brawn beszél majd a technikai, Martin Whitmarsh a sportszakmai, Flavio Briatore pedig az üzleti javaslatokról.

Megbízható források szerint bizonyos javaslatok akár már az idei évben bevezetésre kerülhetnek, mint a futam előtti üzemanyagszint és gumistratégia ismertetése. A tervek szerint a nézők nagyobb betekintést kaphatnak majd a rádióbeszélgetésekbe, és a pontrendszer is megváltozhat valamelyest – bár nem Bernie Ecclestone ötlete szerint, aki a medálrendszer bevezetését szolgalmazta.

A hosszabb távú intézkedések között szerepel majd a tesztek további korlátozása, a módosított időmérő rendszer, illetve a kötelező boxkiállás bevezetése, jóllehet a jövő évtől nem lesz tankolás a verseny közben.

A FOTA továbbá módosítana a pályák vonalvezetésén az előzések számának növelése érdekében, a költségcsökkentő intézkedései keretén belül egységesítené a KERS rendszert, valamint korlátozná a felhasználható anyagok palettáját és befagyasztaná a karosszéria fejlesztést.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!