Brit Nagydíj

A FOTA dolgozik az ötmillió eurós motorok tervén

A Forma-1-es csapatvezetők továbbra is azon vannak, hogy előálljanak egy olyan javaslattal, amely lehetővé tenné számukra, hogy évi ötmillió euróért biztosítsák a motorokat a független csapatoknak, amivel elkerülhetnék ez egyenmotorok bevezetését a sportban.

A Forma-1-es csapatvezetők továbbra is azon vannak, hogy előálljanak egy olyan javaslattal, amely lehetővé tenné számukra, hogy évi ötmillió euróért biztosítsák a motorokat a független csapatoknak, amivel elkerülhetnék ez egyenmotorok bevezetését a sportban.

A csapatok szövetsége (FOTA) a héten Londonban ülésezett, ahol arról folytak a tárgyalások, hogy miként lehetne a lehető leghatékonyabban csökkenteni a költségeket, és milyen javaslattal lehetne lebeszélni az FIA-t arról, hogy bevezesse az egyenmotorokat 2010-től.

A FOTA már az elmúlt néhány versenyen is megpróbált mindenki számára elfogadható javaslatokat alkotni, ám azt követően, hogy a KERS bevezetésének elhalasztására irányuló törekvések elutasításra kerültek, a héten több pontban egyezség született.

“Ez az első javaslatcsomag, amit egyhangúlag megszavaztunk, és komoly költségcsökkenést hozhat magával” – mondta a FOTA elnöke, Luca di Montezemolo a Gazzetta dello Sportnak.

“Abban is megegyezés született, hogy megpróbálunk évi ötmillió euróért motorokat biztosítani a kiscsapatoknak 2010-ben. Továbbá mindannyian egyetértettünk abban, hogy 2011-től új, olcsóbban előállítható motorok kellenek a sportban.”

“Elképzelhetetlen, hogy a Forma-1 jövőjét a Kínai-, és a Brazil Nagydíj között határozzuk meg. Több időre van szükségünk, azonban az együttműködés szellemisége igazán nagyszerű.”

A csapatok egyébként abszolút optimistán készültek az e heti megbeszélésre, ahol a tesztek számának csökkentéséről, a csapatok közötti technikai partneri kapcsolatok engedélyezéséről, illetve több egységes elem bevezetéséről is szó volt, melyek mind jót tehetnek a Forma-1-nek.

A Toyota elnöke, John Howett, a FOTA alelnöke, a megbeszélés előtt pozitívan nyilatkozott az Autosportnak: “Úgy gondolom, hogy minden a legnagyobb rendben zajlik, és egyre hatékonyabb a szervezet. Számos elgondolás abba a fázisba jutott már, hogy szavazhasson róla az intézőbizottság.”

“Véleményem szerint egy tisztességes és konkrét csomag lesz, amely támogatja a kisebb csapatokat, csökkenti a költségeket, és nem szigeteli el a nagyobb alakulatokat. Viszont még továbbra is van egy-két olyan téma, amiben nem született egyezség.”

Az FIA korábban arra kérte a csapatokat, hogy álljanak elő egy olyan javaslattal, amely lehetővé teszi számukra, hogy mindössze évi ötmillió euróért elláthassák erőforrásokkal a független alakulatokat a 2010-es idénytől – ami azt is jelentené, hogy nem lenne szükség a motorok egységesítésére.

A nagyvállalatok azonban szinte azonnal jelezték, hogy az évi ötmillió eurós ár egyszerűen nem megoldható a jelenlegi erőforrások költségei mellett.

“Ez lehetetlen a mostani erőforrásokkal” – mondta Howett. “Jelenleg is folynak erről a tárgyalások, de azt nem tudom, hogy megszavazzák-e, avagy sem. Amiben eddig egyezség született, az a háromversenyes motorok bevezetése, illetve a tesztek számának csökkentése, ami mindenki számára dupla győzelem.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS