Friss hírek

A FOTA ellenzi a költségvetési sapka bevezetését

A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) továbbra is kitart amellett, hogy csak abban az esetben indítja autóit a jövő évi bajnokságban, ha az irányító testület eleget tesz kéréseinek, és nem vezeti be a költségvetési sapkát 2010-ben.

A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) továbbra is kitart amellett, hogy csak abban az esetben indítja autóit a jövő évi bajnokságban, ha az irányító testület eleget tesz kéréseinek, és nem vezeti be a költségvetési sapkát 2010-ben.

A FOTA tagjai múlt pénteken leadták nevezésüket, ám indulásukat feltételekhez kötötték, és csak akkor indulnak, ha június 12-ig aláírásra kerül az új Concorde Egyezmény, és az idei szabályok egy általuk is jóváhagyott változata kerül bevezetésre jövőre.

Bár az FIA elnöke, Max Mosley a Motorsport Aktuellnek kijelentette, a csapatoknak nincsen beleszólásuk a szabályok kialakításába, Howett ismét nyomatékosította, hogy a FOTA ragaszkodik saját javaslataihoz.

“A FOTA által javasolt 2010-es szabályokban semmiféle költségvetési sapka nem szerepel” – mondta Howett, aki egyébként a csapatok szövetségének alelnöke.

“A FOTA egy olyan módszert javasolt a költségek kordában tartására, amely végtelenül egyszerű, és praktikus, illetve kikerüli a külső, potenciálisan nagy költségekkel járó ellenőrzési folyamatot.”

“Egy olyan javaslatcsomagot alkottunk meg a jövő évi szabályokkal kapcsolatban, mellyel meglátásunk szerint virágozni fog a Forma-1.”

Bár a Ferrari, és a Renault korábban nyíltan támadta az új érdeklődőket, mert attól tartanak, hogy a névtelen alakulatokkal veszélybe kerülhet a Forma-1 jó hírneve, Howett elmondta, hogy nincsenek az újoncok érkezése ellen.

“Örömmel látjuk az új csapatokat, de már az elején tisztáztuk, hogy mindenkire azonos szabályoknak kell vonatkoznia” – folytatta. “A költségcsökkentés a FOTA megalapításának egyik alapelve. A motorok és váltók költségeit már így is 50%-kal sikerült csökkentenünk, és javaslatainkkal további költségcsökkenést lehet elérni.”

“Ezek között szerepel az aerodinamikai fejlesztés korlátozása, a különleges és drága anyagok használatának betiltása, illetve az olyan költséges technikai megoldások mellőzése, mint a kerekek melegítése, ami igazából semmit nem tesz hozzá a látványhoz.”

“Javaslatunk számos olyan hatékony módszert tartalmaz, amivel csökkenteni lehet a belépés, és a versenyzés költségeit a Forma-1-ben.”

Arra a kérdésre, hogy azzal, ha az FIA elfogadná javaslataikat, a FOTA lenne-e a csata győztese, Howett a következőket válaszolta: “Ha azok a feltételek, amiket mellékletként feltüntettünk a nevezésünk leadásakor, elfogadásra kerülnek, akkor szerintem a Forma-1 lesz a győztes.”

“Hihetetlen örömteli látni ezt a példanélküli összetartást a FOTA-n belül. Valójában mindenki egymás ellen versenyez a pályán, azonban felismertük a problémákat, és cselekedtünk, hogy életképes jövőt biztosítsunk a Forma-1 számára.”

Bár korábban felreppent a hír, miszerint bármi is történjék, a Toyota biztosan távozik az év végén, Howett kijelentette: még a sikertelenségek ellenére is maradnak.

“Következetesen hangoztattuk, hogy folytatni szeretnénk a versenyzést a Forma-1-ben, és ha a belépési feltételeink elfogadásra kerülnek, akkor elkötelezzük magunkat a sport mellett, legalább a 2012-es idény végéig. Ha ez megtörténik, véget érnek a jövőnkkel kapcsolatos találgatások” – tette hozzá az elnök.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!