Orosz Nagydíj

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

A FOTA megegyezett a jövőbeli szabályokról

Úgy tűnik, az F1-es csapatok mindent megtesznek azért, hogy elkerüljék az egyenmotorok bevezetését, ugyanis a FOTA csütörtöki megbeszélésén a csapatvezetők sikeresen megállapodtak a jövőbeli szabályokról.

Úgy tűnik, az F1-es csapatok mindent megtesznek azért, hogy elkerüljék az egyenmotorok bevezetését, ugyanis a FOTA csütörtöki megbeszélésén a csapatvezetők sikeresen megállapodtak a jövőbeli szabályokról.

A csapatvezetők csütörtökön találkoztak Londonban, hogy megvitassák, milyen intézkedések bevezetésével lehetne a leghatékonyabban csökkenteni a költségeket a Forma-1-ben.

A találkozó eredményesen zárult, ahol a csapatok képviselői teljes egyetértésben megszavazták az új, kisebb költségű motorok bevezetését a 2011-es idénytől.

Továbbá abban is megegyeztek, hogy miként lehetne drasztikusan csökkenteni a költségeket a következő két évben.

A hírek szerint a jövő évtől 30.000 km helyett mindössze 15.000 km áll majd a csapatok rendelkezésére a tesztelésre, és a versenyhétvégék menetének átalakításával, a pénteki napokon lesz lehetőség az új elemek kipróbálására.

“A FOTA a mai napon ülésezett Londonban, hogy átbeszélje azokat a legfontosabb kereskedelmi kihívásokat, melyekkel szemben áll a Forma-1” – olvasható a közleményben. “A csapatok már korábban egyhangúlag megegyeztek azokban az intézkedésekben, melyek komolyan csökkentik a költségeket 2009-ben.”

“A mai ülésen a csapatok megegyeztek azokban a további intézkedésekben, amikkel tovább lehet csökkenteni a költségeket, és javítani lehet a show-n 2009-ben, illetve 2010-ben.”

“Abban is teljes egyetértés született, hogy egy új, alacsony költségű motorformula kerüljön bevezetésre 2011-ben.”

Az FIA elnöke, Max Mosley már korábban, még a gazdasági világválság kirobbanása előtt figyelmeztette a csapatokat, hogy kezdjenek el azon gondolkodni, miként lehetne csökkenteni a költségeket a sportban, mert rossz irányba haladnak a dolgok, amit az is bizonyít, hogy a Honda pénteken komoly bejelentésre készül.

Egyes források szerint 1.8 literes turbófeltöltésű, energiatároló rendszerrel ellátott motorok kerülnek bevezetésre 2011-ben, melyek fogyasztása 30 százalékkal lesz kevesebb, mint a jelenlegi egységeké.

A FOTA azt is megerősítette, hogy javaslatot tesz az időmérő edzések felpezsdítésére. Az új szisztéma szerint, melyről korábban már beszámoltunk, az összes autó egy időben, azonos üzemanyag mennyiséggel gördülne pályára, és minden egyes körben a leglassabb versenyző búcsúzna, így alakulna ki a rajtrács.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS