Sam Michael, a Williams istálló technikai igazgatója szerint a Bridgestone gumistratégiája megfűszerezheti a hétvégi Német Nagydíjat.
Sam Michael, a Williams istálló technikai igazgatója szerint a Bridgestone gumistratégiája megfűszerezheti a hétvégi Német Nagydíjat.
A japán gumiszállító már korábban jelezte, hogy a leglágyabb és a legkeményebb keverékeit viszi magával Hockenheimbe, hasonlóan, ahogy azt Kanadában tette, ahol igencsak megkavarta ezzel az állóvizet.
„Mindenképpen jót fog tenni a versenyzésnek” – mondta Michael az Autosportnak, mikor arról kérdezték, mit szól a Bridgestone merész gumiválasztásához.
„Minden esély megvan arra, hogy egynél több kiállást láthatunk majd a csapatoktól. Ezzel a merész gumiválasztással borulhat a szokásos sorrend, és izgalmasabb lehet a verseny.”
„Már hosszú ideje nem tapasztaltunk szemcsésedést a gumikon, és szerintem most sem fogunk, de biztos vagyok abban, hogy egy érdekes verseny van kilátásban.”
A Bridgestone gumifejlesztései igazgatója, Hirohide Hamashima is tisztában van azzal, hogy a kemény és a szuperlágy gumik kombinációja komoly kihívást tartogat majd a csapatok számára.
„Hockenheim karakterisztikája egy olyan különleges lehetőséget biztosít számunkra, hogy palettánk leglágyabb és legkeményebb komponensét vihetjük magunkkal a hétvégére” – magyarázta a szakember.
„Ez pedig komoly kihívást kell, hogy jelentsen mindenkinek, és egy érdekes versenyt vetít előre, legalábbis szerintem.”
„Az időjárás is komoly szerepet fog kapni. Ha meleg lesz, a szuperlágy keverék stabilitását és tartósságát lesz nehéz kezelni, ha pedig hideg lesz az idő, akkor a kemény keverékű abroncsot lesz nehéz üzemi hőfoktartományban tartani.”
Az előrejelzések szerint pénteken végig esni fog az eső, így a csapatok legrosszabb esetben csak a szombat reggeli edzésen tudják majd összehasonlítani a slick gumikat, ami még extrémebb kihívást jelent a hétvége hátralévő részére nézve.