A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Maurizio Arrivabene biztos benne, ha sikerül megoldani a gumikezeléssel kapcsolatos problémákat, jelentősen javítani tudnak majd eredményeiken.
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Maurizio Arrivabene biztos benne, ha sikerül megoldani a gumikezeléssel kapcsolatos problémákat, jelentősen javítani tudnak majd eredményeiken.
Arrivabene szerint abszurd, hogy Sebastian Vettel a Monacói Nagydíj időmérőjének második szegmensében gyorsabb kört tudott futni, mint a Q3-ban, éppen ezért a Ferrari számára a prioritás most az, hogy kiderítse, miért nem tudja jól működtetni a Pirelli abroncsait.
„Tudjuk, hogy a probléma azzal kapcsolatos, ahogy az autónk működteti a gumikat” – mondta a csapatfőnök.
„Dolgoznunk kell azon, hogy megoldjuk ezt a problémát, ha ugyanis nem toppozíciókból rajtolunk, akkor olyan problémákkal nézünk szembe, melyekkel nem nekünk kellene. Nézzük csak meg, mi történt Monacóban! Ahhoz, hogy visszanyerjük a pozíciókat, agresszív stratégiával kellett próbálkoznunk, így Felipe Massa mögé kerültünk – aki nem a mi ellenfelünk kellene, hogy legyen.”
„A stratégiai döntés helyes volt, viszont egy olyan döntés, amit nem kellett volna meghoznunk, ha jobban szerepeltünk volna az időmérőn.”
Az F1-es paddokcban az a hír járja, egyes csapatok előnyt kovácsoltak abból, hogy biztonsági okokból az idei évre megnövelték a guminyomást.
A Motorsport.com nemrég arról számolt be, néhány csapat állítólag egy ügyes tervezéssel képes csökkenteni az abroncsokban lévő nyomást, miután azt az FIA szakemberei ellenőrizték – ezáltal pedig könnyebben tudják kezelni a gumik hőmérsékletét.
Arrivabene elárulta, a guminyomás mindenképpen egy olyan terület, melyre nagy hangsúlyt kell fordítaniuk.
„Ez egy olyan probléma, amire nagyon oda kell figyelnünk” – fogalmazott a szakember, majd hozzátette, problémák hasonlóak néhány csapat elmúlt években tapasztalt gondjaival.
„Az elmúlt évek versenyautói igencsak különbözőek. Lehetnek problémák, melyek azonosak korábbiakkal, az okuk viszont más.”