A Forma-1 mezőnyéhez idén csatlakozott Haas csapata jelenleg a Dallarával közösen gőzerővel dolgozik azon, hogy megoldást találjon az első szárnyakkal kapcsolatos problémáira.
A Forma-1 mezőnyéhez idén csatlakozott Haas csapata jelenleg a Dallarával közösen gőzerővel dolgozik azon, hogy megoldást találjon az első szárnyakkal kapcsolatos problémáira.
Az előszezoni tesztek, valamint a bahreini és spanyolországi versenyek után a Kanadai Nagydíjon is problémái voltak az amerikai istálló versenyautóival, egészen pontosan azok szárnyaival – utóbbi esetben pedig tervezési hibára vezették vissza a történteket.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke vállalta a felelősséget a történtekért, ugyanakkor kifejtette, a kasztnijukért felelős Dallara még nem rendelkezik kellő tapasztalattal a jelenlegi F1-es autók vonatkozásában.
„Nem a Dallara hozta meg a döntést, hogyan és ki csinálja, a Haas F1 felelőssége mindez. A GP2-höz és az IndyCar-hoz képest az F1-es alkatrészek magas sztenderdjeit igazán nehéz megérteni, akkora a különbség” – mondta a szakember.
„Mindössze 10 vállalat van, mely tudja, hogyan kell csinálni – 10 Forma-1-es csapat. A mi felelősségünk, hogy a Dallarát hozzásegítsük ezen sztenderd eléréséhez. Ezt abszolút nem negatív értelemben kell nézni a Dallarát tekintve, elvégre nem tudhatják azt, amit nem tudnak. A saját szakembereinkkel kell segítenünk őket.”
„Már az idei évben is óriási előrelépéseket tettünk, az alkatrészek súlyát és minőségét illetően is. Jövőre viszont már el kell jutnunk arra a szintre, ahol a többi csapat is van – és ott is leszünk.”
Steiner hangsúlyozta, a Haas csapata egyáltalán nem bánta meg, hogy egy külső beszállítót kérte meg a karosszéria legyártására.