A Haas nem akar újoncnak lehetőséget adni

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - FEBRUARY 20: Pietro Fittipaldi, Haas VF-19 during the Barcelona February testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 20, 2019 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Fotó: Pirelli
Bár a Haas Forma-1-es csapata továbbra sem döntött Kevin Magnussen és Romain Grosjean jövőjéről, az istálló csapatfőnöke, Günther Steiner elárulta, nem valószínű, hogy egy újoncnak adnak lehetőséget 2020-ban.

Az amerikai istállónál mindkét pilóta szerződése lejár az idei szezon végén, és miután az istálló 2018-ban a rendszeres pontszerzők közé tartozott, idén sokat küszködik a középmezőnyben.

Az elmúlt időszakban sokat pletykáltak arról, a csapat 2020-ra változtathat versenyzői felállásán, és bár a jelenlegi versenyzők sorsáról még nincs döntés, az szinte biztos, hogy egy újoncnak nem adnak lehetőséget jövőre.

„Ezeket a döntéseket nagyon nehéz meghozni” – mondta Günther Steiner csapatfőnök ezzel kapcsolatban.

„Ez egy lehetőség, de nagyon nagy kockázattal jár, szóval csapatként megtehetnénk, de tényleg akarjuk? Mert ha idén két újoncunk, vagy akár csak egy újoncunk is lenne, az nem segítene, mert egy kicsit el vagyunk veszve a gumikkal – és egy újonc nem tud ebben segíteni.”

Újoncként egyébként Pietro Fittipaldinak lehetne esélye a Haas ülésére – a fiatal pilóta a Ferrari akadémiájának tagja, idén pedig az amerikai istálló fejlesztőversenyzője. A brazil viszont szabadedzésen még nem ült autóba.

„Nehéz ez a mi részünkről – máskülönben lehetőséget adnánk neki” – mondta Steiner azzal kapcsolatban, hogy Fittipaldinak több pályaidőre lenne szüksége.

„Fontos számunkra, hogy mindkét pilótánk tesztelje az autónkat, amennyit csak tudja. Nem az a célunk, hogy a 9. helyen zárjuk a bajnokságot, jobbnak kell lennünk. Szóval nem ígérhetünk semmit Pietrónak.”

A helyzetet ráadásul tovább bonyolítja, hogy Fittipaldinak még nincs F1-es szuperlicence – habár szabadedzéseken való részvétellel ezen lehetne segíteni.

„Ez az egyik problémája a fiatal versenyzőknek manapság. Nem sokat vannak, akinek van szuperlicencük, és elég nehéz hozzájutni manapság ehhez. Azzal lehet pontokat gyűjteni, ha szabadedzéseken adunk lehetőséget a versenyzőnek, neki pedig 4 pont hiányzik. Meglátjuk, mit tehetünk.”

Steiner mindazonáltal azt mondja, bár kockázatos beültetni egy újoncot, beválhat a dolog – remek példa erre Lando Norris és a McLaren esete.

„A McLaren vállalta a kockázatot, és remekül csinálta. Lando kiváló munkát végez, szerintem nagyon gyors. Viszont balul is elsülhet, és utána nehéz kikecmeregni a problémából.” 

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!