Az amerikai istálló nemrég jelentette be, sem Romain Grosjean, sem Kevin Magnussen szerződését nem hosszabbítja meg a következő szezonra.
A legfrissebb hírek szerint a csapat egyik versenyzője Mick Schumacher lesz 2021-ben, csapattársa pedig a szintén a Forma-2-ben szereplő Nikita Mazepin lehet.
Bár vannak elérhető rutinos pilóták is a piacon – például Sergio Perez és Nico Hülkenberg –, a Haasnál nem félnek kockáztatni, jól tudják ugyanis, milyen érvei és ellenérvei vannak két újonc versenyző szerepeltetésének.
„Nem döntöttük még el, hogy két újoncot választunk, de el tudom mondani a véleményemet erről, mert megvitattuk, ismerjük a kockázatait és a lehetőségeit ennek” – mondta még Imolában Günther Steiner csapatfőnök.
„Azt gondolom, nyilvánvaló kockázatokkal jár két újonc szerepeltetése, hiszen nincs tapasztalatuk, meg kell ismerniük, mi folyik egy csapatnál, és megvan a kockázata annak, hogy ez rosszul sül el. De vannak technikai eszközök, amiket használhatunk, hogy segítsük őket. Viszont mellettük szól, hogy olyan irányba indíthatod el őket, amilyenbe akarod, és aztán együtt fejlődnek a csapattal.”
„Az, hogy senki nem csinálta még, nem jelenti azt, hogy nem is működne. Persze megvan a kockázata annak, hogy nem válik be, ezt nem is akarom figyelmen kívül hagyni. De néhány dolgot már csináltunk másképp, mint mások. Pár éve megkérdezték, miért tartom meg ilyen sokáig Romaint, hiszen senki nem tart meg senkit ennyi ideig!”
„Nem kell azt csinálnunk, amit mások csinálnak. Azt fogjuk tenni, amit helyesnek gondolunk, aztán majd az alapján ítélnek meg, hogy működik-e, vagy sem. Mi vállaljuk a kockázatot, és az ezzel járó lehetőségeket. Ha két újoncot választunk, az azért lesz, mert alaposan átgondoltuk, felmértük az érveket és az ellenérveket.”
Arra a kérdésre, hogy miért nem hagyták meg legalább egyik rutinos pilótájukat, akitől tanulhatna egy újonc idén, Steiner kifejtette: „A jövő év egy átmeneti év lesz, szóval azért választunk most új versenyzőket, hogy össze tudjunk szokni, és aztán 2022-ben már készen fognak állni, ha megérkeznek az új szabályok. Mert mélyvízbe dobni két újoncot 2022-ben egy kicsit rizikós lenne, hiszen két dolgot kellene megtanulni: a teljesen új autót, és az új versenyzőket!”