A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner ódákat zengett arról, hogy a Honda V6-os erőforrását összehangolták az RB15-ös versenygép kasztnijával, ami ráadásul nem is járt megbízhatósági problémákkal.
A japán gyártó technikai igazgatója, Tanabi Tojoharu mindazonáltal elismerte, „időnként ideges” volt. A szakember a Motorsport.com-nak azt mondta, „nem volt kellően meggyőződve” az általuk elért fejlődéssel, habár soha ilyen jó előszezonjuk nem volt még az F1-be való visszatérés óta.
„Nincs komoly gondunk a jelenlegi installálással, de találtunk néhány problémát a szűk „csomagolás” miatt. A forma egy kicsit agresszívre sikeredett, szóval egy kicsit változtatnunk kell rajta. De nem nagyon aggódunk emiatt.”
A Honda már a barcelonai teszteken is igyekezett megoldásokat találni, de a gyárban is folyamatosan dolgoznak majd a március 17-i idénynyitó előtt.
„Készen állhatunk az első versenyre azokkal az elemekkel, melyekkel itt problémáink voltak.”
A Red Bull az idei évre váltott motorbeszállítót: a Renault-val szakított az elmúlt idény végén, miután elégedetlen volt a francia gyártó teljesítményével és megbízhatóságával.
A Hondánál azt mondják, nem akarnak túl sokat várni maguktól az együttműködés első évében, amikor pedig Tanabit arról kérdezték, elégedett-e a teljesítmény tekintetében elért fejlődéssel, így felelt: „Ami azt illeti, soha nem vagyunk elégedettek.”
„Természetesen vannak céljaink. És lesznek az idény során is. Nem vagyunk túlzottan magabiztosak még. Van sok olyan terület van, amin még dolgoznunk kell, hogy felzárkózzunk az éllovasokhoz.”
Az előszezoni tesztek alapján a Hondának sikerült nagy előrelépéseket tennie motorjával, főleg annak időmérős módjával.
„Felülvizsgáltunk majdnem minden elemet – ha nem is a motor 100 százalékát –, és igyekeztünk módosításokat végezni a súly, vagy a megbízhatóság miatt. Vagy ott még a belső égésű motor is: próbáltuk hatékonyabbá tenni ezt a területet. Megpróbálunk fokozatosan javítani rajta.”