A hétvégi Belga Nagydíjon a hat új Mercedes-motoról kettő meghibásodott: az egyik Sergio Perez, a másik Robert Kubica versenyautójában.
A Ferrari is új fejlesztésű erőforrással érkezett Spába, ám a gyári versenyzők még nem, csak a Haas két pilótája, illetve az Alfa Romeo versenyzője, Antonio Giovinazzi használta azt. Az időmérőn végül az olasz versenyzőnek akadtak gondjai az aggregáttal.
„Meglepődtem, két okból is. Először is a múltban, illetve az idén mutatott megbízhatóságuk miatt. Csak három erőforrást lehet felhasználni évente, szóval ezeknek több mint 5000 km-t ki kell bírniuk” – mondta a Honda technikai igazgatója, Tanabi Tojoharu.
„Rengeteg tapasztalatuk van abban, hogyan garantálják ezt a futásteljesítményt, illetve a megbízhatóságokat a próbapados tesztek alkalmával. Az új specifikáció természetesen minden tartóssági teszten átment a gyárban, majd pályára viszik, és gondjaik vannak. Ez nagy kérdés, és ezért is vagyok meglepve.”
„A másik pedig a minőségellenőrzés: két vagy három csapatnak is beszállítanak hosszú ideje, jól tudják, hogyan kontrollálják a minőséget, hogyan ellenőrizzék azt, mielőtt elviszik a motort a versenyekre.”
A Honda a visszatérése utáni első években sokat küszködött a megbízhatósággal, és bár még mindig le vannak maradva, teljesítményük sokat javult az elmúlt években.
Miközben a Mercedesnek és a Ferrarinak vannak partnercsapatai, a Honda azonos módon kezeli a Red Bullt és a Toro Rossót.
„Amikor mi pályára vittük a harmadik specifikációt, voltak kalibrációs problémáink” – magyarázta Tanabi.
„Tanultunk ebből, és próbáltunk magasabb szintű kalibrációt eszközölni. A saját csapatunk nagyon fontos. A partnercsapatokkal ki lehet próbáltatni dolgokat, hogy miképp működik az új specifikáció a pályán, és aztán később optimalizálni lehet a kalibrációt, mielőtt beveted a motort a saját csapatodnál.”
„A Ferrarinál nagyon érett kalibrációról beszélünk, vagy nagyon jól tudják, hogyan használják a motort hatékonyan a pályán – szóval az rögtön jól teljesít. Ez az egyik előnye annak, hogy vannak partnercsapatok.”
„Ugyanakkor viszont könnyű azt hinni, hogy „tökéletesek vagyunk, és be tudjuk vetni a motorokat ugyanakkor, az összes csapatnál”.
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!