A jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon beveti legújabb motorfejlesztését a Honda, a japánok azonban tudják, óvatosnak kell lenniük, hogy a teljesítménynövelés ne menjen a megbízhatóság kárára.
A japán gyártó jelenleg a Toro Rosso partnereként vesz részt a Forma-1-ben, az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után pedig Brendon Hartley és Pierre Gasly autójában is kicserélte a hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), utóbbi versenyző esetében pedig a belső égésű motort is.
Ez azt jelenti, hogy a francia versenyző motorkomponensei öt nagydíjhétvégét teljesítettek, Hartley viszont kevesebb kilométert tett meg azokkal, hiszen a Spanyol Nagydíjra egy teljesen új erőforrást kapott balesete miatt.
A Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu a Motorsport.com-nak azt mondta, hivatalos tájékoztatást még nemigen tud adni a montreali fejlesztésekről, de arra a kérdésre, hogy rendben van-e a megbízhatóság, és most már a teljesítményre fókuszálhatnak-e, így válaszolt: „Eddig a megbízhatóság stabilnak tűnt, de azt gondolom, óvatosnak kell lennünk, nem szabad túlságosan erőltetni a teljesítményt. Meg kell, hogy legyen az egyensúly.”
„Rengeteg a tennivalónk, és ezek közül nem sok a rövid távú megoldás, a legtöbb hosszú távra szól. Ha kifejlesztünk valamit, és aztán beépítjük a motorba, akkor szükségünk van egy megbízhatósági tesztre.”
„Szóval a legkisebb dolognak is, mely a teljesítmény javítását célozza, idő kell.”