Friss hírek

A Honda sakkban tartja a Super Agurit

A Honda azért cserébe, hogy támogatja a Super Agurit, elvárja a mezőny legkisebb költségvetésű csapatától, hogy alkalmazza Anthony Davidsont az idei évben, árulta el a japánok ügyvezetője, Nick Fry az RA108 bemutatóján.

A Honda azért cserébe, hogy támogatja a Super Agurit, elvárja a mezőny legkisebb költségvetésű csapatától, hogy alkalmazza Anthony Davidsont az idei évben, árulta el a japánok ügyvezetője, Nick Fry az RA108 bemutatóján.

Fry a Reuters hírügynökségnek elhintette, hogy a Honda komoly nyomás alatt tartja fiókcsapatát, hogy olyan versenyzőket alkalmazzon, akik hasznos visszajelzésekkel láthatják el őket.

A kiscsapat eközben minden erejével azon van, hogy valamilyen módon biztosítsa hosszú távú jövőjét a királykategóriában – amire a japán cégóriás nélkül valljuk be, semmi esélye.

A Super Aguri soha nem titkolta, hogy befektetők után kutat, ami olyan híreszteléseknek adott alapot, melyek szerint a kiscsapat megválna Davidsontól, és helyére egy jóval képzetlenebb, ám jól tejelő pilótát ültetne a jövőben.

Megbízható források szerint egy indiai befektetőcsoport készen áll milliókat fizetni azért, hogy Narain Karthikeyant visszahozza a Forma-1-be, és a Reuters úgy tudja, hogy a tárgyalások már javában folynak.

“Azt kérjük a Super Aguritól, hogy megfelelő versenyzőket alkalmazzon” – mondta Fry a Honda új autója tegnapi bemutatóján. “Erre azért van szükség, hogy a mérnökök következetes visszajelzéseket kapjanak, olyan versenyzőkre van tehát szükségünk, akik egy bizonyos szinten vannak. Anthony egy ilyen pilóta, éppen ezért támogatjuk a szerződtetését. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy az a versenyző, akit említenek (Karthikeyan) megfelelne az elvárásainknak.”

Az egykori Forma-1-es versenyző, Aguri Suzuki 2005 végén alapította meg a Super Agurit, miután a Honda menesztette Takuma Satot. A tavalyi évben a kiscsapat a Honda 2006-os versenygépével versenyzett, és összesen négy világbajnoki pontot szerzett, amellett, hogy a szezon utolsó két futama előtt még a gyári csapat előtt állt a konstruktőrök versenyében.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség 2008-as nevezési listájában megnevezte Satot és Davidsont, mint a Super Aguri versenyzőit, a kiscsapat megerősítette, egyelőre még egyik pilótának sincsen szerzőse az idei évre.

A Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniel Audetto eközben azt is elárulta, hogy inkább befektetőt, nem felvásárlót keresnek.

“Több céggel is kapcsolatban állunk, de először a Honda jóváhagyására van szükségünk” – mondta a Reuters hírügynökségnek. “Maradni szeretnénk jelenlegi versenyzőinknél. Egyértelmű, hogy Takuma miért van a csapatban, és Davidson alkalmazását a Honda preferálja. Azonban egy erős partnert keresünk. Ha sok pénzt hoz, és cserébe egy versenyzőt szeretne, akkor még bármi megtörténhet.”

Fry ugyan elmondta, hogy egy második csapat futtatása nem egyszerű, de a Honda elkötelezett a project mellett.

“Célunk az a 2008-as idényre, hogy az Aguri ott legyen a rajtrácson, de biztosítanunk kell, hogy ez ne vonja el a figyelmünket a saját csapatunkról. Jelenleg úgy vagyunk vele, hogy Honda erőforrásokkal, és komoly támogatással futtatjuk a kiscsapatot. Azt viszont, hogy milyen szintű lesz a támogatás, még nem tudjuk, jelenleg is azon dolgozunk” – tette hozzá Fry.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Ajánlott híreink
A Honda sakkban tartja a Super Agurit
Verstappen: Egy Mercedesszel is 2 tizeddel gyorsabb lennék Hamiltonnál
Marko: Gasly nem megy az Alpine-hoz, de a Red Bullhoz se
Rosberg nem akar F1-es csapatfőnök lenni
Ajánlott híreink

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!