A hőség és a gumicsere tiltása a Mercedes gondja

A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn bevallotta, múlt hétvégi gyengélkedésükben komoly szerepet játszott az, hogy a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtiltotta az abroncsok felcserélését.


A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn bevallotta, múlt hétvégi gyengélkedésükben komoly szerepet játszott az, hogy a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtiltotta az abroncsok felcserélését.

Azt követően, hogy Nico Rosberg Silverstone-ban parádés győzelmet aratott, a Mercedes versenyzői múlt hétvégén, a Nürburgringen ismét hasonló gumiproblémákkal szenvedtek a hosszú etapokon, mint a bajnokság első versenyein.

A pole pozícióból rajtoló Hamilton mindvégig a tapadás hiányára panaszkodott, míg Rosberg egész egyszerűen képtelen volt jelentősen előrelépni a kiábrándító tizenegyedik rajthelyről.

A Silverstone-ban látott sorozatos defekteket követően az FIA arra kötelezte a csapatokat, tartsák be a Pirelli iránymutatásait a gumik használatára vonatkozóan – ennek megfelelően pedig az abroncsok felcserélésre is tiltólistára került.

Ross Brawn, a brackley-i alakulat csapatfőnöke szerint ez, valamint a túl magas hőmérséklet nagyban hozzájárult a gyengélkedéshez.

„A gumi szerkezete változott, és korábban a gumik felcserélésével remek lehetőség kínálkozott arra, hogy ne terheljük meg annyira a gumikat” – mondta a szakember.

„Használhattuk az időmérőn, és aztán felcserélhettük azokat, így teljesen mások voltak a körülmények a versenyen. Ezekkel a gumikkal már nem lehet megtenni ezt, és azt hiszem, ismét a határon voltunk a gumihőmérséklet tekintetében, ami miatt küszködtünk. A verseny első fele katasztrofális volt. A második felében aztán – ahogy elkezdett fogyni az üzemanyag – egyre inkább lecsökkent a gumihőmérséklet, és kezdtünk jól teljesíteni.”

„A verseny elején, amikor sok üzemanyaggal próbáltuk nyomni, egyszerűen túlerőltettük a gumikat, és muszáj megoldást találnunk erre.”

Bár a Mercedes monacói, kanadai és angliai formája azt sugallta, sikerült előrelépéseket tenni a gumikezelés tekintetében, Brawn elárulta, a Német Nagydíj előtt is voltak már kétségei.

„Soha nem hittem, hogy felülkerekedtünk ezeken a gondokon. Voltak dolgok – mint például a hátsó gumik felcserélése –, melyek hasznosnak bizonyultak, de ezt most elvették. Silverstone-ban nem volt olyan meleg, mint ahogy Montrealban sem. Azt mondtam, szükségünk lesz egy forró versenyre, és a hétvégi futam épp olyan volt, mint azok a szezon elején, melyeken küszködtünk – egészen addig, amíg le nem hűltek a körülmények egy kicsit.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS