Az istálló világbajnoki éllovasa, Max Verstappen a Brit Nagydíj első körében ütközött össze Lewis Hamiltonnal, melynek következtében nagy sebességgel a gumifalnak vágódott.
Verstappen Red Bullja totálkárosra tört, Christian Horner csapatfőnök tájékoztatása szerint a kár nagyságrendileg 550 millió forint körüli. A Honda közben Japánban vizsgálta Verstappen V6-os erőforrását, ám egyelőre még nem tudni, hogy az 51G-s becsapódás után tovább lehet-e majd használni a motort.
Hogy a japánok további válaszokat találjanak, a Honda RA621H kódjelű motorját alaposan letesztelik majd a Magyar Nagydíj nyitóedzésén. Ez egyébként a második erőforrás, amit Verstappen használt idén – a szabályok szerint a versenyzők maximum hármat használhatnak fel büntetlenül a szezon során a belső égésű motoregységből, a turbófeltöltőből, az MGU-H-ból, és az MGU-K-ból.
Ha Verstappennek szüksége lesz egy harmadik egységre is a fentiek valamelyikéből, jó esély van rá, hogy a bajnokság későbbi szakaszában egy negyediket is be kell majd építeni autójába – ami viszont már rajtbüntetést von maga után.
Úgy tudni, a Honda sakurai központjában elvégzett elemzések nem tártak fel visszafordíthatatlan problémát, ám a pályatesztek természetesen fényt deríthetnek olyan meghibásodásokra, melyek a próbapadon nem ütötték fel a fejüket.
Az F1Világ.hu a hétvégén ott lesz a Hungaroringen: kövesd velünk a Forma-1-es Magyar Nagydíj legfontosabb eseményeit! Lépj be az F1Világ Paddockba, és ne maradj le semmiről!