Pedig az amerikai istálló jól áll az idei, VF-21-es kódjelű versenyautó fejlesztésével: az új versenygép elemei szinten teljesen készen vannak már, így február közepén akár már a bejáratást is meg lehetne tartani vele.
Csakhogy a Ferrari V6-os motorja egyelőre nem bőgött fel a versenyautóban, hiába sikerült azt átszállítani Maranellóból Angliába, a Scuderia szakemberei ugyanis nem tudnak elutazni a Haas központjába.
Idén először egyébként a Haas teljes egészében Banburyben szereli össze versenyautóját, hiszen annak számos összetevőjét tavalyról mentették át az új szabályok miatt. A motor, a váltó és a Dallara által gyártott aerodinamikai komponensek viszont Olaszországban készülnek. Ez az összetevők átszállítása szempontjából egyszerűbb megoldás, a szakemberek viszont a koronavírus-járvány miatt nem nagyon tudnak ingázni.
Sőt, még Günther Steiner csapatfőnök sem tud ott lenni az angliai gyárban, ő ugyanis jelenleg az Egyesült Államokban van.
„Ha el akarnék repülni Angliába, 2 hétre karanténba kellene vonulnom. Csak a sportolók kivételek alóla” – mondta Steiner.
Ez az oka egyébként annak, hogy Mick Schumacher február első hetében már ott lesz Banburyben, egy héttel később pedig csapattársa, Nikita Mazepin is elutazik a Haas központjába.