Friss hírek

A jövőben összedolgozhatnak a csapatok az F1-ben

Az FIA elnöke, Max Mosley továbbra is úgy gondolja, minél előbb csökkenteni kell a költségeket a Forma-1-ben, ugyanis a csapatok évről évre több pénzt költenek felesleges fejlesztésekre, aminek nem lesz jó vége.

Az FIA elnöke, Max Mosley továbbra is úgy gondolja, minél előbb csökkenteni kell a költségeket a Forma-1-ben, ugyanis a csapatok évről évre több pénzt költenek felesleges fejlesztésekre, aminek nem lesz jó vége.

Mosley a múlt héten levelet küldött a csapatvezetőknek, melyben aggodalmát fejezte ki az egyre csak növekvő költségek miatt. Az elnök úgy gondolja, nincs értelme dollármilliókat költeni olyan technikákra, melyek semmi pluszt nem jelenteken a sportnak.

Bár az FIA az elmúlt években mindent megtett annak érdekében, hogy lejjebb szorítsa a költségeket – bevezette a hosszú élettartamú motorok használatát – a csapatok megtalálták azokat a területeket, ahol elkölthették a rendelkezésükre álló pénzmennyiséget.

Hirdetés
 

Mosley levelében arra is kitért, egészen addig teljesen felesleges az új Concorde Egyezményről beszélni, míg a csapatok a televíziós jogdíjakból, illetve az egyéb területekről befolyó pénzt olyan technológiákra költik, melyek nem teszik látványosabbá a sportot.

“Egy halom pénzt költenek el a csapatok olyan dolgokra, melyek teljesen feleslegesek, és csak a mérnököket szórakoztatja” – mondta Mosley. “Ez pedig azt eredményezi, hogy a független csapatok rengeteg pénztől esnek el, míg a nagyok hihetetlenül sok pénzt dobnak csak úgy ki az ablakon. Ez az egyik legnagyobb probléma, melyet minél előbb meg kell oldanunk.”

“Ha megakadályoznánk az értelmetlen pénzszórást, mellyel egyes csapatok elrejtik és duplikálják technológiájukat, a Forma-1 egy gyümölcsöző üzlet lenne. Minden egyes csapatnak közzé kellene tennie a technológiáját, így csak egyszer kellene költeni annak kifejlesztésére. Míg ez nincs letisztázva, teljesen fölösleges arról beszélni, hogyan osszuk szét a FOM pénzét. Ez egy másodlagos dolog. Meg kellene engedni, hogy a csapatok egy bizonyos szintig összedolgozhassanak, mellyel rengeteg pénzt megspórolhatnánk.”

Mosley azok után mondta mindezt, hogy a Belga Nagydíjon részt vett a csapatvezetők megbeszélésén, ahol a Concorde Egyezmény mellett az új technológiák, mint például az ECU, illetve az energiatároló-rendszer bevezetéséről is beszéltek.

Bár egyes csapatok azt szeretnék, ha csak 2011-ben tennék kötelezővé a kinetikus energiatároló-rendszer (KERS) használatát, Mosley úgy gondolja, többek között ezt a technológiát lehetne egységesíteni a jövőben, hogy a csapatok ne költsenek feleslegesen annak kifejlesztésére.

“A csapatok közti technológiai verseny rengeteg pénzt emészt fel” – mondta Mosley. “És ezek többsége el van rejtve az autóban, és ezek egyáltalán nem azt a célt szolgálják, hogy élvezetesebbé és látványosabbá tegyék a sportot.”

“Éppen ezért nincs értelme annak, hogy erre mindenki dollármilliókat költsön, hiszen ez nem hoz semmi pluszt a sportnak. Egységesíteni kell ezeket az elemeket, és ezzel elkerüljük, hogy mind a 12 csapat ugyanarra költsön. Ezzel drasztikusan csökkenteni lehetne a költségeket, anélkül, hogy beleszólnánk a pályán folyó küzdelembe. Sőt, még élvezetesebbek lehetnek így a versenyek, mert az autók az egységesített technikával közelebb kerülnének egymáshoz” – tette hozzá az FIA elnöke.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!