A kemény- és közepes gumikkal tesztel a mezőny

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a minap egy interjúban elárulta, a Forma-1 csapatai a július közepén esedékes fiatalok tesztjén naponta öt garnitúra gumit használhatnak fel.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a minap egy interjúban elárulta, a Forma-1 csapatai a július közepén esedékes fiatalok tesztjén naponta öt garnitúra gumit használhatnak fel.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója a Brit Nagydíjon látott sorozatos defekteket követően szánta el magát határozott lépésekre. Ennek megfelelően a királykategória mezőnye már Németországban kevlárgyűrűs abroncsokat használt az eddigi acélbetétesek helyett, a Magyar Nagydíjon pedig további változások lépnek érvénybe.

A Pirelli a tavalyi gumiszerkezetet ötvözi az idei gumikeverékekkel, ezeket az abroncsokat pedig először a július 17-19. között tartandó fiatalok tesztjén próbálhatják ki a csapatok.

„Öt szettet viszünk magunkkal a kemény- és közepes keverékből – hármat a keményből, kettőt a közepesből. Ezek 2012-es szerkezetűek leszek, ezt a fajta gumit fogjuk ugyanis használni a szezon további részében” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató a Sky Sports News-nak.

„Emellett lesz egy prototípuskeverék is, egy kemény vegyület, melyet elviszünk Silverstone-ba. Szóval meghatároztunk egy ütemtervet a csapatoknak, és remélhetőleg tartani is fogják magukat ehhez.”

Az olasz gumigyártónál továbbra sem biztosak abban, hogy jövőre is folytatják a Forma-1-ben, hiszen nem sikerült még megállapodni a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), Hembery szerint azonban ideje elkezdeniük dolgozni a 2014-es gumikon.

„Egy kicsit furcsa helyzetben vagyunk, hiszen nem tudjuk, hogy költenünk kell-e milliókat, vagy nem” – fogalmazott a szakember.

„De jóhiszeműen dolgozunk momentán, és komolyan kell vennünk a jövő évre való felkészülést, mivel az autók drámaian megváltoznak, és óriási kihívás vár ránk gumik szempontjából.”

„Óriási lesz a nyomaték, ez pedig azt jelenti, hogy vélhetően sokszor kipörögnek majd a hátsó kerekek. Vizes pályán is dolgoznunk kell majd, hiszen meg kell értenünk, ennek a motorerőnek milyen hatása lesz majd a gumikra vizes pályán. Szóval bőven lesz munkánk.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!