A kemény- és közepes gumikkal tesztel a mezőny - F1VILÁG.HU

A kemény- és közepes gumikkal tesztel a mezőny

HIRDETÉS

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a minap egy interjúban elárulta, a Forma-1 csapatai a július közepén esedékes fiatalok tesztjén naponta öt garnitúra gumit használhatnak fel.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a minap egy interjúban elárulta, a Forma-1 csapatai a július közepén esedékes fiatalok tesztjén naponta öt garnitúra gumit használhatnak fel.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója a Brit Nagydíjon látott sorozatos defekteket követően szánta el magát határozott lépésekre. Ennek megfelelően a királykategória mezőnye már Németországban kevlárgyűrűs abroncsokat használt az eddigi acélbetétesek helyett, a Magyar Nagydíjon pedig további változások lépnek érvénybe.

A Pirelli a tavalyi gumiszerkezetet ötvözi az idei gumikeverékekkel, ezeket az abroncsokat pedig először a július 17-19. között tartandó fiatalok tesztjén próbálhatják ki a csapatok.

„Öt szettet viszünk magunkkal a kemény- és közepes keverékből – hármat a keményből, kettőt a közepesből. Ezek 2012-es szerkezetűek leszek, ezt a fajta gumit fogjuk ugyanis használni a szezon további részében” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató a Sky Sports News-nak.

„Emellett lesz egy prototípuskeverék is, egy kemény vegyület, melyet elviszünk Silverstone-ba. Szóval meghatároztunk egy ütemtervet a csapatoknak, és remélhetőleg tartani is fogják magukat ehhez.”

Az olasz gumigyártónál továbbra sem biztosak abban, hogy jövőre is folytatják a Forma-1-ben, hiszen nem sikerült még megállapodni a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), Hembery szerint azonban ideje elkezdeniük dolgozni a 2014-es gumikon.

„Egy kicsit furcsa helyzetben vagyunk, hiszen nem tudjuk, hogy költenünk kell-e milliókat, vagy nem” – fogalmazott a szakember.

„De jóhiszeműen dolgozunk momentán, és komolyan kell vennünk a jövő évre való felkészülést, mivel az autók drámaian megváltoznak, és óriási kihívás vár ránk gumik szempontjából.”

„Óriási lesz a nyomaték, ez pedig azt jelenti, hogy vélhetően sokszor kipörögnek majd a hátsó kerekek. Vizes pályán is dolgoznunk kell majd, hiszen meg kell értenünk, ennek a motorerőnek milyen hatása lesz majd a gumikra vizes pályán. Szóval bőven lesz munkánk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!