A költségplafon sem állítja meg a Mercedest abban, hogy drasztikusan változtasson autóján 2024-re - F1VILÁG.HU

A költségplafon sem állítja meg a Mercedest abban, hogy drasztikusan változtasson autóján 2024-re

HIRDETÉS
A költségvetési szabályok nem fogják megakadályozni a Mercedes Forma-1-es csapatát abban, hogy alapvető változtatásokat hajtson végre versenyautóján a 2024-es szezonra – állítja Toto Wolff.
2023 Canadian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek Lewis Hamilton
HIRDETÉS

A német istálló nagy hátrányból kezdte az idei szezont, és már az évadnyitó Bahreini Nagydíjon rá kellett jönnie arra, drasztikusan át kell alakítania versenyautóját ahhoz, hogy újra a győzelmekért csatázhasson. Ehhez pedig komoly fejlesztésekbe kezdtek, az első elemeket pedig már Monacóban pályára vitte a csapat, az elmúlt versenyek eredményei pedig azt mutatják, a Mercedes jó irányba indult el. Toto Wolff csapatfőnök ráadásul a napokban arról beszélt, még a nyári szünet előtt két újabb lépésben további fejlesztésekkel vértezik fel a W14-es kódjelű versenyautót.

A Mercedesnél ugyanakkor tisztában vannak azzal, komolyabb változtatásokra is szükség lesz 2024-re ahhoz, hogy újra a bajnoki címért csatázhassanak ellenfeleikkel – ez pedig a költségplafon miatt nem egyszerű dolog, hiszen rendkívül hatékonyan kell felosztani a fejlesztési költségeket. Toto Wolff ugyanakkor azt mondja, alaposan szemmel tartják költekezésüket, és amit akarnak, azt meg tudják valósítani a jövő évi, W15-ös kódjelű versenyautó kapcsán.

„Egy óriási, 46 emberből álló szervezetet hoztunk létre a pénzügyi részlegünkön, akik az utolsó csavarig figyelik a költségplatfont” – fogalmazott az osztrák szakember. „Ez az egész év során követi a költekezési trendünket, és amit tettünk, az alapvetően az, hogy különféle projektekre csoportosítottunk át forrásokat.”

„Tavaly egész évben a vonal alatt maradtunk, mint ahogy idén is ez a helyzet. Ami tehát egy normál fejlesztési váltást illeti a követkető évre, ez továbbra is jó úton halad.”

„Ami jó, hogy folyamatosan tanulunk azzal kapcsolatban, amit az autó csinál. Lesznek alapvető tervezési változtatások a jövő évre, de nem arról van szó, hogy építünk dolgokat. Sokkal inkább szimulálunk, ezt pedig nem pénzben mérik – inkább terabyte-okban, vagy szélcsatorna-órákban.”

És hiába az elmúlt hetekben elért fejlődés, a Mercedes autójának még bőven vannak gyenge pontjai, ezeken pedig mindenképpen változtatni kell 2024-re.

„Különösen küszködik a lassú kanyarokban, leginkább itt veszítettem Fernandóval [Alonso] és Maxszal [Verstappen] szemben” – mondta a montreali verseny után Lewis Hamilton, aki a 3. helyen futott be a Kanadai Nagydíjon. „Rengeteg a tennivalónk, hogy növeljük az autó hátsó leszorítóerejét, és egy kicsit hatékonyabbá tegyük. De alakulunk.”

„Az autó karakterisztikája nagyon-nagyon hasonló ahhoz, mint amilyen év elején volt. A jövő évi autó kapcsán sok különböző dolgon változtatni kell. Ha a karakterisztikáját nézzük, ez határozottan nem az az autó, amivel le tudjuk még győzni a Red Bullt. Ezen pedig dolgozni kell.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!