A lágy keverékről szól majd a vasárnapi verseny - F1VILÁG.HU

A lágy keverékről szól majd a vasárnapi verseny

HIRDETÉS

Gumitaktikák szempontjából izgalmas Német Nagydíj vár ránk – állítja a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery, aki szerint a csapatok mindent megtesznek azért, hogy a legtovább kint maradjanak a lágy keverékű abroncsokon.


Gumitaktikák szempontjából izgalmas Német Nagydíj vár ránk – állítja a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery, aki szerint a csapatok mindent megtesznek azért, hogy a legtovább kint maradjanak a lágy keverékű abroncsokon.

A pénteken gyűjtött adatok szerint a Pirelli lágy –és közepes keverékű abroncsai között körönként mintegy másfél másodperces különbség tapasztalható, taktikai szempontból tehát mindenképp izgalmas küzdelemre van kilátás.

„A hétvégét megelőzően 20 körös etapokat jósoltunk a lágy keverékkel, de néhány csapat már 30 körnél jár” – mondta Hembery az Autosportnak.

„Ez azt jelenti, hogy minden bizonnyal egy vagy két bokszkiállás lesz. Egy taktika lehet az is, ha egy versenyző szinte a végéig a lágy keverékekkel köröz majd, aztán az utolsó három-négy körre a keményebb keverékre vált.”

„Néhányan megpróbálkozhatnak azzal, hogy addig tartják fent a lágy keveréket, ameddig csak lehet, majd a közepesre váltanak, hogy egy kiállással teljesítsék a távot.”

A szakember hozzátette, a közepes keveréknél az alacsony pályahőmérséklet, valamint a Nürburgring karakterisztikája miatt szinte alig tapasztaltak degradálódást, ami miatt akár két versenytávot is teljesíthetne a mezőny ezzel a vegyülettel.

„A kopás nagyon alacsony. Számításaink szerint akár 100 kört is meg lehet tenni velük, tehát körülbelül két versenytávot. A szezon kezdetén mindenki azt mondta, ezt nem fogjuk tudni megcsinálni, viszont mindig is mondtuk, hogy igen.”

„Itt hűvös van, a pálya sem igazán terheli a gumikat, és a csapatok már tudják, hogy használják jól az abroncsokat, akár a vezetési stílusról, akár a beállításokról legyen is szó.”

„Tehát furcsa helyzetben vagyunk, hiszen míg Törökországban mindenki amiatt aggódott, hogy akár négy kiállásra is szükség lesz, addig itt az okoz problémát, hogy talán túlságosan konzervatívak voltunk és akár egy bokszkiállással is teljesíthető a táv.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!