Friss hírek

A legjobb szakembereket akarja motorrészlegére a Red Bull

Az elérhető legjobb szakembereket kívánja megszerezni a Red Bull Forma-1-es csapata új motorrészlegéhez. A munkálatok ezen a héten kezdődnek Milton Keynes-ben, ahol a jövőben a Hondától átvett erőforrások készülnek majd.

A Honda az idei szezont követően kivonul a Forma-1-ből, a japán gyártó azonban nemrég megállapodott a Red Bull-lal arról, hogy az F1-es istálló továbbra is az ő termékeiket használja majd. Az energiaital-gyárosok kvázi felvásárolták a motorterveket, és 2022-től saját maguk gyártják azokat angliai központjukban.

A Red Bull 2005 óta szerepeltet saját csapatot a Forma-1-ben, 2010 és 2013 között pedig sorozatban négy világbajnoki címet szerzett.

Az osztrák istálló a motorgyártást is szeretné ugyanolyan tökélyre fejleszteni, mint a kasztniépítést, így mindent megtesznek azért, hogy a legjobb szakembereket szerezzék meg.

„Ugyanazt a filozófiát alkalmazzuk majd, mint tettük a kasztni esetében” – mondta Christian Horner csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak adott interjújában.

„Szóval a szándékunk – ahogy a kasztni esetében is –, hogy a megfelelő és legjobb tehetségeket szerezzük meg.”

A Red Bull egy saját motorgyárat alakít ki Milton Keynes-ben, a munkálatok pedig a héten meg is kezdődtek. Horner szerint nagyon fontos, hogy a motorrészleg és a karosszérián dolgozó gyárrész közel legyen egymáshoz, így a Ferrari után ők lesznek az az istálló, mely lényegében egy tető alatt készíti el versenyautóját és motorját.

„Az F1 alapvetően csapatsport. Emberek sportja. És ez az egyik alapvető oka annak, hogy a Milton Keynes-i kampuszon belül alakítjuk ki a létesítményt. Mindezt azért, hogy a lehető legsimábban menjen az integráció az erőforrás és a kasztni között.”

Bár a Red Bull a Honda projektjét veszi át most, és a gyártó számos szakembere csatlakozik az istállóhoz, 2025-től már saját maguknak építenének erőforrást – ekkor ugyanis várhatóan megváltoznak az F1-es motorszabályok.

„Rendkívül izgalmas dolog ez” – mondta Horner. „A motorfejlesztések befagyasztása nyilván egy fontos védőháló volt erre az átmeneti időszakra. De az új motorokhoz – bármikor is jönnek, jó eséllyel 2025-ben – nyilvánvalóan felépítünk egy struktúrát.”

„Átveszünk néhány nagyszerű szakembert és tehetséget a Hondától, de abszolút elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a megfelelő emberek kerüljenek a megfelelő pozíciókba a leghatékonyabb módon, integrálódva a kasztnival foglalkozó részleghez.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!