Jarno Trulli elégedetten nyilatkozott, miután szombaton kipróbálta a Lotus új autóját az e heti teszt zárónapján Jerezben, ahol mindenkinél több kört teljesített, és egyetlen technikai probléma sem hátráltatta a munkában.
Jarno Trulli elégedetten nyilatkozott, miután szombaton kipróbálta a Lotus új autóját az e heti teszt zárónapján Jerezben, ahol mindenkinél több kört teljesített, és egyetlen technikai probléma sem hátráltatta a munkában.
Bár több mint négy másodperccel elmaradt a legjobb időtől, és egy másodpercet kapott a nagy rivális, a Virgin versenyzőjétől, Trulli elégedetten nyilatkozott a szombati tesztnap után, mert úgy érzi, autója megbízható.
“Egy nagyon pozitív napunk vagyunk túl” – mondta az olasz pilóta, aki 141 kört teljesített a tegnapi nap folyamán, mellyel a zárónap legaktívabb versenyzőjének bizonyult.
“Elégedett vagyok az első tesztnapommal, amit a Lotus színeiben tölthettem el, szerencsésnek mondhatom magam, hogy minden rendben volt az autóval, és egyelten technikai problémánk sem volt.”
“Sok kilométert meg tudtunk tenni, így rengeteg adatot sikerült begyűjtenünk. Mivel végig száraz pályán körözhettem, sikerült összeszoknom az autóval, és kezdem egyre jobban ismerni, ami nagyon fontos.”
Miközben a másik új csapat, a Virgin Racing különböző – javarészt a hidraulikus rendszert érintő – technikai problémák miatt csak limitált számú kört tudott megtenni a héten, a Lotus gond nélkül növelhette kilométerei számát, aminek a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne is nagyon örül.
“Végeredményben egy nagyon bíztató négy napon vagyunk túl” – mondta a szakember. “Az elsődleges célunk a megbízhatóság volt, és az elmúlt két nap folyamán, mikor száraz pályán körözhettünk, lehetőségünk nyílt a beállításokkal is foglalkozni, már a szezonnyitó Bahreini Nagydíjra készülve.”
A leszorító erő a gyenge pont
A Lotus másik versenyzője, Heikki Kovalainen azonban elmondta, hogy még sok munka vár csapatára, ugyanis az idő szűke miatt (szeptemberben kaptak indulási engedélyt), számos területen kellett kompromisszumot kötniük, így az autó leszorító ereje még elég gyenge.
“Úgy gondolom, hogy a leggyengébb pont a leszorító erő” – mondta a finn, aki két napot tesztelhetett a héten a spanyol ringen.
“Nem tudtuk olyan mértékben fejleszteni az aerodinamikai csomagot, ahogy azt kellett volna. Mindössze öt hónapunk volt arra, hogy megépítsük autónkat, ami számos területet érintett.”
“Mikor a szakemberek megkezdték az autó tervezését, még azt sem tudták, milyen motor kerül az autóba, így szinte minden terület kiaknázatlan. Biztos vagyok abban, hogy folyamatosan fejlődni tudunk, hiszen van honnan. Azonban ehhez idő kell.”
“Szerintem a leszorító erő tekintetében vagyunk a leginkább lemaradva a gyorsabb autóktól, de ezen változtatni tudunk. Számítottunk arra, hogy lesznek problémáink az elején, hiszen nagyon kevés időnk volt arra, hogy megépítsük az autót.”