A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, miután versenyzőjük, Kimi Räikkönen Monacóban ismét az E20-as versenygép kormányrendszerével küszködött, a csapat tovább dolgozik azon, hogy megoldja a finn versenyző ezzel kapcsolatos problémáit.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, miután versenyzőjük, Kimi Räikkönen Monacóban ismét az E20-as versenygép kormányrendszerével küszködött, a csapat tovább dolgozik azon, hogy megoldja a finn versenyző ezzel kapcsolatos problémáit.
A 32 esztendős versenyző kiábrándítóan szerepelt Monte-Carlo utcáin: miután az első tréningen elégedetlen volt az új kormányművel, a csapat kicserélte azt, így Räikkönen nem is tudott körözni az első másfél órában. Miután pedig a második gyakorlást elmosta az eső, a „Jégember” nem sok időt töltött el a pályán a szombati időmérő előtt.
James Allison, a Lotus technikai igazgatója elárulta, nem csak a kormánnyal kapcsolatos problémák hátráltatták Räikkönent, ugyanakkor elismerte, ez mindenképp egy olyan terület, melyen még javítaniuk kell.
„Monaco specifikus kormánybeállításokat igényel, ez pedig maga után vonja a felfüggesztés különféle alkatrészeit is” – magyarázta Allison.
„Kimi esetében ráadásul kipróbáltunk egy nagyobb áttételű kormánymű-beállítást is. Mivel nem lehet tesztelni, az első szabadedzésen próbáltuk ki ezt először. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nem megfelelő ez a beállítás. A csere sok időt vesz igénybe, és ezt már az első szabadedzésen el kellett kezdenünk, viszont Kimi jól ismeri a pályát. Ráadásul láttuk, hogy – bár nem rendelkezik túl sok monacói tapasztalattal – Romain tempója is jó volt.”
„Kimi aztán küszködött az autóval és a gumikkal is a hétvége során, és azt gondolom, ha minden edzésen zavartalanul körözhet, akkor is problémás hétvégéje lett volna. Az eredeti kormánybeállításokkal Kimi fel tudott állni a dobogóra, de még dolgozunk azon, hogy finomítsunk rajta, és tényleg megfelelő legyen számára.”
A szakember elárulta, nagyon bíznak abban, hogy a hétvégi Kanadai Nagydíjon ismét versenyképesek lesznek majd. Allison elmondta, bőven várnak kihívások a mezőnyre a montreali versenypályán.
„Lesz egy kisebb hátsó szárnyunk, amit kiegyensúlyozunk majd az első szárny beállításaival. Az egyik kulcsfontosságú tényező, hogy megbizonyosodjunk arról, a fékek megfelelően vannak beállítva, jó a hűtésük, mivel ez a verseny nagyon megterhelő ebből a szempontból. Az autó szerencsére elég jó volt a szezon eddig eltelt részében a fékek tekintetében, szóval azt hiszem, ez nem jelent majd komoly problémát.”