A Group Lotus ügyvezetője, Dany Bahar elárulta, hogy cége első körben Tony Fernandes csapatával próbált megegyezni, de mivel a feltételek koránt sem voltak kecsegtetőek, a Renault-t választotta, mint leendő partnert.
A Group Lotus ügyvezetője, Dany Bahar elárulta, hogy cége első körben Tony Fernandes csapatával próbált megegyezni, de mivel a feltételek koránt sem voltak kecsegtetőek, a Renault-t választotta, mint leendő partnert.
Lassan két hete, hogy a Proton tulajdonában lévő Group Lotus vezetése bejelentette, hogy névadó szponzora és egyben részvényese lesz a Renault F1 Teamnek.
Mindez azt is jelenti, hogy egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy jövőre két Lotus csapat is lesz a mezőnyben, hiszen Fernanades is ragaszkodik a márkanévhez, aminek névhasználati jogait még az elmúlt évben vásárolta meg David Hunttól.
Bár sokan nem értették, hogy a Group Lotus miért nem a Team Lotus csapatot választotta leendő partnerének, Bahar elmondta, hogy ők mindent megtettek, ám mivel Fernandes feltételei a legkevésbé sem voltak elfogadhatóak, úgy döntöttek, a Renault-val folytatják a tárgyalásokat.
„A kérdés újra és újra előkerül, hogy miért nem találtunk egy barátságos megoldást Tony Fernandesszel? Nos, azt kell mondanom, hogy mi mindent megpróbáltuk” – mondta a szakember a Lotus szerdai média ebédjén Londonban.
„El kell mondanom, hogy mikor az ajánlat olyan nevetséges és abszurd, akkor semmi értelme nincs a tárgyalások folytatásának. Továbbá, ha a top5-ben lévő egyik csapattal harmadannyi pénzért tudsz egyezséget kötni, mint amennyit a másik fél kér, akkor annak van értelme.”
Bahar elmondta, hogy nem akartak időt, pénzt és energiát pazarolni azzal, hogy egy teljesen új csapatot alkossanak meg, éppen ezért döntöttek úgy, hogy egy már meglévő alakulattal lépnek együttműködésre, amely ráadásul kiváló helyzetben van, ami mindenképpen kecsegtető számukra, hiszen komoly terveik vannak.
„Nem féltünk attól, hogy együttműködésre lépjünk Mr. Fernandesszel, de ahogy azt már elmondtam, igenis bele akartunk folyni a döntéshozásba, mert ugyanúgy fizetünk mindent, nem csak arról szól a dolog, hogy a logónkat az autóra akarjuk tenni.”
„Végső célunk a teljes hatalomátvétel a csapaton belül, és ezt is figyelembe kellett vennünk, mikor meghoztuk a döntésünket, éppen ezért nem csak az ár volt az, ami számított, számos tényező közrejátszott” – magyarázta a szakember.
Bahar azt is hozzátette, hogy reményei szerint a Proton és Fernandes közös nevezőre jut majd – a bíróság bevonása nélkül – a Lotus név használatáról, mert meglátása szerint a Team Lotus nevet békén kellene hagyni, ugyanis Mr. Colin Chapman életművéhez már nem lehet, és nem is szabad mit hozzátenni.