Egy időre feladja a kísérletezést dupla DRS-rendszerével a Lotus Forma-1-es csapata, ehelyett arra összpontosít, hogy megfelelően használja új, Coanda-hatású kipufogórendszerét a hétvégi Koreai Nagydíjon.
Egy időre feladja a kísérletezést dupla DRS-rendszerével a Lotus Forma-1-es csapata, ehelyett arra összpontosít, hogy megfelelően használja új, Coanda-hatású kipufogórendszerét a hétvégi Koreai Nagydíjon.
A gárda technikai igazgatója, James Allison árulta el a minap, egy ideje már dolgoznak a több csapat által már jó ideje használt kipufogón, melynek segítségével a versenyautó aerodinamikai hatékonysága növelhető – a csapat szerint jelentős mértékben.
A Lotus egy vadonatúj csomaggal érkezik meg Koreába, melytől azt várja, közelebb kerülhet legfőbb riválisaihoz, és egészen az utolsó versenyig harcban lehet a bajnoki címért. Kimi Räikkönen hátránya jelenleg 37 pont a listavezető Fernando Alonso mögött.
„A koreai fejlesztések nagy lépést jelentenek, egy új éra kezdete ez számunkra” – mondta James Allison.
„Azt várjuk, hogy ezek az újítások megfelelően működnek majd, azonban nem egyszerű feladat megtalálni a megfelelő beállításokat, miközben új elemekkel kísérletezünk.”
A szakember elárulta, világossá vált számukra, hogy az ún. Coanda-hatású kipufogórendszer használata komoly előnnyel járhat majd számukra. Ezt a megoldást eddig a Ferrari, a McLaren és a Sauber használta autóin, de nemrég a Mercedes is lemásolta.
„Egészen a mai napig párhuzamos fejlesztések folytak a szélcsatornában, a program egyik része a Coanda-kipufogó köré építkezett” – folytatta a technikai igazgató.
„Ahogy kiderült, hogy ez a rendszer felülmúlja az eddig használt kipufogót, világossá vált, hogy alkalmaznunk kell. Azért is, mert az utolsó negyedévben előnyünk származik belőle, és azért is, mert jól jön a tapasztalat a következő évre.”
Allison hozzátette, a több alkalommal kipróbált, élesben azonban még nem bevetett dupla DRS-rendszer egyelőre nem kap helyet az autókon.
„Nehezebben ment a bevezetése, mint vártam, a szabadedzéseken csak limitált idő állt rendelkezésünkre. Tehát nem lesznek rajta az autón. Újragondoljuk a megoldást, és feltehetően Abu Dhabiban, a fiatal versenyzők tesztjén újra kipróbáljuk majd. Itt több időnk lesz arra, hogy fejlesszük.”