A Lotus parkolópályára teszi a dupla DRS-t

Egy időre feladja a kísérletezést dupla DRS-rendszerével a Lotus Forma-1-es csapata, ehelyett arra összpontosít, hogy megfelelően használja új, Coanda-hatású kipufogórendszerét a hétvégi Koreai Nagydíjon.


Egy időre feladja a kísérletezést dupla DRS-rendszerével a Lotus Forma-1-es csapata, ehelyett arra összpontosít, hogy megfelelően használja új, Coanda-hatású kipufogórendszerét a hétvégi Koreai Nagydíjon.

A gárda technikai igazgatója, James Allison árulta el a minap, egy ideje már dolgoznak a több csapat által már jó ideje használt kipufogón, melynek segítségével a versenyautó aerodinamikai hatékonysága növelhető – a csapat szerint jelentős mértékben.

A Lotus egy vadonatúj csomaggal érkezik meg Koreába, melytől azt várja, közelebb kerülhet legfőbb riválisaihoz, és egészen az utolsó versenyig harcban lehet a bajnoki címért. Kimi Räikkönen hátránya jelenleg 37 pont a listavezető Fernando Alonso mögött.

„A koreai fejlesztések nagy lépést jelentenek, egy új éra kezdete ez számunkra” – mondta James Allison.

„Azt várjuk, hogy ezek az újítások megfelelően működnek majd, azonban nem egyszerű feladat megtalálni a megfelelő beállításokat, miközben új elemekkel kísérletezünk.”

A szakember elárulta, világossá vált számukra, hogy az ún. Coanda-hatású kipufogórendszer használata komoly előnnyel járhat majd számukra. Ezt a megoldást eddig a Ferrari, a McLaren és a Sauber használta autóin, de nemrég a Mercedes is lemásolta.

„Egészen a mai napig párhuzamos fejlesztések folytak a szélcsatornában, a program egyik része a Coanda-kipufogó köré építkezett” – folytatta a technikai igazgató.

„Ahogy kiderült, hogy ez a rendszer felülmúlja az eddig használt kipufogót, világossá vált, hogy alkalmaznunk kell. Azért is, mert az utolsó negyedévben előnyünk származik belőle, és azért is, mert jól jön a tapasztalat a következő évre.”

Allison hozzátette, a több alkalommal kipróbált, élesben azonban még nem bevetett dupla DRS-rendszer egyelőre nem kap helyet az autókon.

„Nehezebben ment a bevezetése, mint vártam, a szabadedzéseken csak limitált idő állt rendelkezésünkre. Tehát nem lesznek rajta az autón. Újragondoljuk a megoldást, és feltehetően Abu Dhabiban, a fiatal versenyzők tesztjén újra kipróbáljuk majd. Itt több időnk lesz arra, hogy fejlesszük.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS