A Lotus Renault GP alakulata már megkezdte a tárgyalásokat motorszállító partnerével együttműködési megállapodásuk kiterjesztéséről – az alakulatot 2013-ig köti szerződés a francia vállalathoz.
A Lotus Renault GP alakulata már megkezdte a tárgyalásokat motorszállító partnerével együttműködési megállapodásuk kiterjesztéséről – az alakulatot 2013-ig köti szerződés a francia vállalathoz.
Az enstone-i bázisú alakulat ragaszkodik hozzá, hogy a 2013-as idény után is a Renault Sport lássa el autóit erőforrásaival, miután 2014-ben bevezetésre kerül az új motorformula, vagyis a Forma-1 csapatainak 1,6 literes V6-os turbómotorokat kell majd használniuk.
A csapatot irányító Eric Boullier elárulta, már most tárgyalnak a partnerkapcsolat kiterjesztéséről, egyben elismerte, mindent megtesz azért, hogy Franciaország a jövőben aktív szerepet vállaljon a Forma-1-ben – akár egy versenyző, akár egy hazai verseny révén.
A szakember nemrégiben csatlakozott egy munkacsoporthoz, mely azon dolgozik, hogy a Francia Nagydíj visszatérhessen a királykategóriába. Lapértesülések szerint emellett a csapat fontolóra veszi, hogy Romain Grosjeant ülteti egyik autójába már az idei évben, amennyiben Nick Heidfeld nem nyújt elég jó teljesítményt.
A napokban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Lotus Renault 2012-ben a Cosworth aggregátjaira váltanak, Boullier azonban egyöntetűen cáfolta ezt: „Ezek csak pletykák a paddockból, melyeknek véget vethetek, hiszen a szerződésünk 2013 végéig szól a Renault-val” – mondta a szakember.
„Már megkezdtük a tárgyalásokat a kontraktus kiterjesztéséről, ezt pedig most meg kell vitatnunk.”
„A helyzet viszont egyértelműen más, mint a korábbi években. A Renault ma már csak egy motorszállító, tehát – még ha nagyon jó partnerkapcsolat is a miénk – ma már másképp zajlanak ezek az egyeztetések.”
„Egyike vagyunk a négy csapatot tömörítő csoportnak (melyeket a Renault ellát motorjaival 2012-ben), és szeretnénk, ha technikailag ott lennénk, ahol lennünk kellene. Mi nem egy motorszállító vagyunk, hanem egy karosszériagyártó.”
„Ráadásul szponzori megállapodásunk is van a Renault-val, illetve a Totallal, mely francia érdekeltségű. A cél Franciaországban az, hogy a Forma-1 visszakerüljön az országba. Tehát ez az egész nagyon komplex, de azon vagyok, hogy mindenki elégedett legyen.”