A Lotus Renault meghosszabbítaná motorszerződését

A Lotus Renault GP alakulata már megkezdte a tárgyalásokat motorszállító partnerével együttműködési megállapodásuk kiterjesztéséről – az alakulatot 2013-ig köti szerződés a francia vállalathoz.


A Lotus Renault GP alakulata már megkezdte a tárgyalásokat motorszállító partnerével együttműködési megállapodásuk kiterjesztéséről – az alakulatot 2013-ig köti szerződés a francia vállalathoz.

Az enstone-i bázisú alakulat ragaszkodik hozzá, hogy a 2013-as idény után is a Renault Sport lássa el autóit erőforrásaival, miután 2014-ben bevezetésre kerül az új motorformula, vagyis a Forma-1 csapatainak 1,6 literes V6-os turbómotorokat kell majd használniuk.

A csapatot irányító Eric Boullier elárulta, már most tárgyalnak a partnerkapcsolat kiterjesztéséről, egyben elismerte, mindent megtesz azért, hogy Franciaország a jövőben aktív szerepet vállaljon a Forma-1-ben – akár egy versenyző, akár egy hazai verseny révén.

A szakember nemrégiben csatlakozott egy munkacsoporthoz, mely azon dolgozik, hogy a Francia Nagydíj visszatérhessen a királykategóriába. Lapértesülések szerint emellett a csapat fontolóra veszi, hogy Romain Grosjeant ülteti egyik autójába már az idei évben, amennyiben Nick Heidfeld nem nyújt elég jó teljesítményt.

A napokban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Lotus Renault 2012-ben a Cosworth aggregátjaira váltanak, Boullier azonban egyöntetűen cáfolta ezt: „Ezek csak pletykák a paddockból, melyeknek véget vethetek, hiszen a szerződésünk 2013 végéig szól a Renault-val” – mondta a szakember.

„Már megkezdtük a tárgyalásokat a kontraktus kiterjesztéséről, ezt pedig most meg kell vitatnunk.”

„A helyzet viszont egyértelműen más, mint a korábbi években. A Renault ma már csak egy motorszállító, tehát – még ha nagyon jó partnerkapcsolat is a miénk – ma már másképp zajlanak ezek az egyeztetések.”

„Egyike vagyunk a négy csapatot tömörítő csoportnak (melyeket a Renault ellát motorjaival 2012-ben), és szeretnénk, ha technikailag ott lennénk, ahol lennünk kellene. Mi nem egy motorszállító vagyunk, hanem egy karosszériagyártó.”

„Ráadásul szponzori megállapodásunk is van a Renault-val, illetve a Totallal, mely francia érdekeltségű. A cél Franciaországban az, hogy a Forma-1 visszakerüljön az országba. Tehát ez az egész nagyon komplex, de azon vagyok, hogy mindenki elégedett legyen.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!