A Lotus pályaműveletekért felelős igazgatója, Alan Permane szerint túlságosan óvatos volt a Pirelli Indiában akkor, amikor javaslatot tett a csapatok felé a maximális etaphosszokra vonatkozóan.
A Lotus pályaműveletekért felelős igazgatója, Alan Permane szerint túlságosan óvatos volt a Pirelli Indiában akkor, amikor javaslatot tett a csapatok felé a maximális etaphosszokra vonatkozóan.
A vasárnapi futamot megelőzően az olasz gumigyártó azt tanácsolta a csapatoknak, a lágy keverékkel legfeljebb 15, a közepessel pedig maximum 35 kört tegyenek meg a versenyen.
A Lotus ezzel szemben egyike volt azon csapatoknak, mely a legtöbbet profitált abból, hogy a lehető legtovább kint tartotta versenyzőit a pályán: Romain Grosjean 47 kört futott a keményebb keverékkel, míg Kimi Räikkönen 55 kört tett meg ugyanezzel a vegyülettel.
Alan Permane elárulta, a futamot megelőzően konzultált az FIA illetékeseivel, hogy megbizonyosodjon arról, csapatát nem büntetik meg akkor, ha a lehető legtovább kint maradnak autói a pályán egy garnitúra gumival.
„Beszéltem Charlie-val [Whiting – az FIA versenyigazgatója] délelőtt, hogy meggyőződjek arról, megengedi-e mindezt, és abszolút így volt” – mondta a Lotus főmérnöke.
„Nem volt kötelező betartani a Pirelli ajánlását, és a legproblémásabb csapatuk tudott csak 35 kört megtenni. Mi tudtuk, hogy kényelmesen megyünk sokkal többet ennél.”
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier hozzátette, teljes mértékben kiáll technikai gárdájuk döntése mellett.
„A saját visszajelzéseink helyesek voltak. Örülünk, hogy megmutattuk, a Pirelli tévedett.”
A Lotus – illetve több más csapat, köztük a Force India – akciója egyébiránt kiverte a biztosítékot a Pirellinél. A vállalat motorsport-főnöke, Paul Hembery elárulta, egyáltalán nem örültek annak, hogy többen figyelmen kívül hagyták tanácsaikat.
„Csalódottan láttuk, hogy bizonyos csapatok ellenszegültek ajánlásainknak, és sokkal tovább használták a keverékeket annál, mint amit tanácsoltunk nekik” – fogalmazott Hembery.