A McLaren vezetése megerősítette, átgondolja, miként lehetne változtatni jelenlegi sebességkorlátozó rendszerén, hogy azt a versenyzők még csak véletlenül se aktiválhassák a pályán.
A McLaren vezetése megerősítette, átgondolja, miként lehetne változtatni jelenlegi sebességkorlátozó rendszerén, hogy azt a versenyzők még csak véletlenül se aktiválhassák a pályán.
Mindez azért került szóba, mert Heikki Kovalainen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj utolsó előtti körében, a célegyenesben véletlenül megütötte a kormánykeréken található sebességlimitáló gombot, amit a versenyzők jó esetben csak a boxutcában használnak.
A finn pilóta a sisakrostélyáról szeretett volna letépni egy védőfóliát, miközben jobb öklével véletlenül hozzáért a gombhoz, ami miatt lelassult autója, és az utolsó pillanatokban elvesztette negyedik pozícióját Fernando Alonsóval szemben.
Az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében a McLaren átgondolja, miként lehetne módosítani a rendszeren, hogy a jövőben ne történhessen ilyen.
“Valószínűleg változtatunk a rendszeren a jövőben” – mondta a McLaren mérnöki gárdájának vezetője, Paddy Lowe az Autosport magazinnak adott interjújában.
Néhány csapat már most olyan rendszert alkalmaz, amely bizonyos sebességek vagy fokozatok felett deaktiválja a sebességlimitert.