Friss hírek

A McLaren cáfolja, hogy Hamilton okozta a váltóhibát

A McLaren vezetése határozottan cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint azért volt probléma Lewis Hamilton váltójával a szezonzáró Brazil Nagydíjon, mert a brit versenyző véletlenül rossz gombot nyomott meg a kormányon.

A McLaren vezetése határozottan cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint azért volt probléma Lewis Hamilton váltójával a szezonzáró Brazil Nagydíjon, mert a brit versenyző véletlenül rossz gombot nyomott meg a kormányon.

Hamilton a hétvégi futam nyolcadik körében teljesen lelassult, és már-már úgy tűnt, fel kell adnia a küzdelmet, mikor ismét visszatért az erő autójába és a tizennyolcadik helyen ugyan, de tovább tudta folytatni a körözést.

Mivel a futam után a csapat csak annyit mondott, a váltó rakoncátlankodott, több médiában megjelent a hír, miszerint Hamilton rossz gombot nyomott meg a kormányon, ami lekapcsolta autója elektronikai rendszerét, a váltó üresbe került, így a csapat rádión keresztül magyarázta el neki, hogyan kell újraindítani a rendszert.

Hirdetés
 

A kanadai La Presse arról számolt be, hogy Hamilton maga is bevallotta, valóban félrenyúlt, és rossz gombot nyomott meg a kormányon. Azonban a brit versenyző családjához közel álló forrás szerint Lewis nem adott interjút a kanadai lapnak, így az abban leírtak sem igazak.

A McLaren sajtószóvivője szintén cáfolta, hogy emberi hiba okozta a váltóproblémát.

“Megerősíthetjük, hogy az átmeneti váltóproblémát, mely a Brazil Nagydíj nyolcadik körében lépett fel Lewis autójában, technikai meghibásodás okozta, aminek következtében egy kis időre üresbe került sebességváltó” – mondta a sajtószóvivő.

“Nem az okozta a problémát, hogy Lewis rossz gombot nyomott meg a kormányon.”

A McLaren F1 ügyvezető igazgatója, Martin Whitmars is cáfolta a híreket, melyek szerint versenyzői hiba okozta volna a lassulást. A szakember úgy gondolja, a hidraulikus rendszer hibásodott meg ideiglenesen.

“Váltóprobléma volt, hirtelen üresbe került a váltó. Talán mechanikai probléma volt, de egyelőre még vizsgáljuk” – mondta Whitmarsh az Autosport magazinnak. “Azonban ha mechanikai probléma lett volna, az nem javult volna meg magától. Talán valami az elektronikát vezérlő szoftverrel lehetett, de egyelőre még nincsenek bizonyítékaink.”

“Az sem elképzelhetetlen, hogy a hidraulikus rendszer időszakos meghibásodásáról van szó. Akár egy kis törmelék is okozhatta a meghibásodást, ami később kiürült. Ezek a szelepek a mágneses zavarokra is érzékenyek, ki kell vizsgálnunk az ügyet” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!