Martin Whitmarsh bevallotta, az, hogy ilyen sokat változtattak autójukon a tél során, komoly kockázatot jelent, fennáll a veszélye ugyanis annak, a szezon elején nem várt műszaki hibák ütik fel a fejüket a csapatnál.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh bevallotta, az, hogy ilyen sokat változtattak autójukon a tél során, komoly kockázatot jelent, fennáll a veszélye ugyanis annak, a szezon elején nem várt műszaki hibák ütik fel a fejüket a csapatnál.
A brit istálló MP4-28-as versenygépe számos területen eltér tavalyi modelljétől – a csapat azért módosított ennyi betontorpedóján, hogy olyan fejlesztési irányvonalakat nyisson meg, melyek az egész idény során lehetőséget biztosítanak majd a csapatnak az előrelépésre.
Martin Whitmarsh mindazonáltal elismerte, mindez kockázatos lépés volt, hiszen fennáll a veszélye annak, hogy a csapat gyengébben kezdi majd az új szezont – és főként a megbízhatóság terén lehetnek problémáik.
„Egy új versenyautó esetében soha nem lehetünk olyan biztosak a dolgunkban, mint szeretnénk – ha egy versenygép stabil és megbízható, akkor jobb’ szeretnénk, ha inkább gyorsabb és könnyebb lenne, illetve aerodinamikailag kifinomultabb” – mondta a szakember.
„Egy új platformot hoztunk létre annak érdekében, hogy az egész év során megfelelő fejlesztési lehetőségek álljanak rendelkezésünkre. Éppen ezért sokkal nehezebb magabiztosan megérkezni az év első versenyére a megbízhatóság miatt még 5000 km megtétele után is.”
„Keményen dolgoztunk a Mercedesszel azokon a problémákon, melyek tavaly merültek fel. Szóval éberek vagyunk, de nem annyira megszállottan, hogy a tökéletes megbízhatóság érdekében semmin nem változtattunk az autón. Kétségtelen, hogy vállaltunk bizonyos fokú kockázatot azzal, hogy ennyit módosítottunk az autón.”
„Az elmúlt szezon utolsó versenyein a miénk volt a leggyorsabb autó, és elég könnyű lett volna folytatni annak a modellnek a fejlesztését. Még gyorsabbá tehettük volna az idei szezon kezdetére, de sokat változtattunk a csomagon azért, hogy versenyképesek legyünk a 19 verseny mindegyikén, és következetesen fejleszteni tudjuk az autót.”