Azt követően, hogy több csapat kifogásolta hátsó szárnyát, a McLaren maga hívta meg főhadiszállására az FIA technikai delegátusának vezetőjét, Charlie Whitingot, hogy ismét vegye szemügyre a vitatott elemet, és foglaljon állást az ügyben még a szezon kezdete előtt.
Azt követően, hogy több csapat kifogásolta hátsó szárnyát, a McLaren maga hívta meg főhadiszállására az FIA technikai delegátusának vezetőjét, Charlie Whitingot, hogy ismét vegye szemügyre a vitatott elemet, és foglaljon állást az ügyben még a szezon kezdete előtt.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a napokban aggodalmának adott hangot a McLaren hátsó szárnystruktúrája miatt, ami véleménye szerint előnybe repítheti riválisát az egyenesekben.
A szárnyon ugyanis található egy bevágás, amin elég nagy sebességek mellett ki tud szökni a levegő, ezzel csökkentve a szárny légellenállását, ami nagyobb végsebességet eredményez az egyenesekben.
A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh elismerte, hogy valóban innovatív a hátsó szárnyuk, azonban meg van győződve arról, hogy minden rendben van vele, ugyanis a téli időszak során folyamatosan konzultáltak az FIA illetékeseivel.
“A szárny valóban más, és innovatív, ez igaz” – mondta a brit szakember a The Daily Telegraph-nak adott interjújában.
“Azonban az elmúlt hónapokban folyamatosan kapcsolatban voltunk Charlie Whitinggal, hogy ellenőrizze, szabályosan jártunk-e el. Biztosítottak arról, hogy minden rendben van, és nem hágtuk át a szabályokat.”
Az FIA egyik sajtószóvivője megerősítette, hogy a McLaren valóban kapcsolatban állt velük a hátsó szárnnyal kapcsolatban. “Egyáltalán nem aggódunk az ügy miatt, de a McLaren ismét meghívta Charlie-t a főhadiszállására, hogy még egyszer vessen egy pillantást az új versenyautóra.”