A McLaren főnöke berágott a Ferrarira - F1VILÁG.HU

A McLaren főnöke berágott a Ferrarira

HIRDETÉS
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown azt mondja, „ellentmondásosak”, és „nem állnak össze” azok az érvek, melyeket a Ferrari Forma-1-es csapata hozott fel a költségvetési plafon mértékének további csökkentése ellen.
The FIA Press Conference (L to R): Toto Wolff (GER) Mercedes AMG F1 Shareholder and Executive Director; Mattia Binotto (ITA) Ferrari Team Principal; Zak Brown (USA) McLaren Executive Director; Cyril Abiteboul (FRA) Renault Sport F1 Managing Director.                               
Abu Dhabi Grand Prix, Friday 29th November 2019. Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, UAE.

Az eredeti tervek szerint egy 175 millió dolláros költségvetési plafont vezettek volna be az F1-ben jövőre, ám a koronavírus-járvány miatt ennek mértékén a csapatok többsége csökkentene.

A Ferrari szerint hiba volna 145 millió dollár alá menni, miközben a McLaren szerint 100 millió dolláros költségvetési plafonra volna szükség.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a The Guardian című lapnak nemrég kifejtette: „A 145 millió dolláros szint is már egy új és megterhelő kérés ahhoz képest, amiben megállapodtunk tavaly júniusban. „Nem lehet megvalósítani további jelentős áldozatok nélkül, főleg a humán erőforrást tekintve.”

„Az F1-ben többféle csapat is van különféle jellemzőkkel. „Más országokban, eltérő jogszabályok alapján működünk, a saját munkamódszereinket használva. Ezért nem olyan egyszerű és egyértelmű strukturális változtatásokat elvégezni pusztán a költségek lineáris csökkentésével.”

„Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy az F1, illetve az egész világ most különösen nehéz időszakon megy keresztül a koronavírus-járvány miatt. Viszont ez nem a megfelelő időszak arra, hogy elhamarkodottan reagáljunk, hiszen fennáll a kockázata annak, hogy döntéseket hozunk ebben a vészhelyzetben anélkül, hogy megfelelően kiértékelnénk a következményeket.”

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown viszont nincs elragadtatva a Ferrari álláspontjától. Szerinte komoly veszélybe kerül az F1 jövője, ha nem csökkentik még nagyobb mértékben a költségeket.

„Egy olyan helyzetben vagyunk most, hogy amennyiben a Forma-1-et a régi habitusok vezetik, mindannyian nagyon kockázatos helyzetbe kerülünk az F1 jövője szempontjából” – mondta a szakember.

„És azt gondolom, ha előre gondolkodunk, nemcsak túléljük azt, ami most zajlik, hanem fel is virágoztathatjuk a sportágat, és mindannyian nyerhetünk. Én is nyitott vagyok az egészséges vitára. De azt gondolom, azok a vélemények, melyeket megfogalmaztak, nem nagyon állnak össze, ellentmondanak egymásnak, és nem tükrözik azt, ami véleményem szerint a valóság.”

Brown szerint egész egyszerűen nonszensz, hogy a Forma-1 elveszíti királykategóriás státuszát, ha 125 millió dollárra csökkentik a költségplafont, sőt, Binotto azon állítása is feldühítette, hogy a csapatok nem csupán azért vannak ott, hogy profitot termeljenek.

Hirdetés

„Sajnos nem sok olyan csapat van – ha van ilyen egyáltalán – mely profitot termel. Nem gondolom azt, hogy azok, akik a Forma-1-ben vannak, azért vannak itt, hogy profitot termeljenek. Szerintem inkább azért, hogy növeljék franchise-értéküket.”

„Minden csapatnak más-más okai vannak az F1-es szereplésre. És sokak azért, hogy értéket közvetítsenek más üzletek számára, legyen az italgyártás, vagy közúti autógyártás.”

Fotó: Alfa Romeo Racing

Brown azt mondja, szinte szóhoz sem jut Binotto azon állítása kapcsán, hogy időt kellene hagyni a költségcsökkentő intézkedések meghozatalához.

„Szinte nem is tudok mit mondani erre. Szerintem mindannyian látjuk, hogy a világ legnagyobb krízisén megyünk most keresztül. Országok zárnak be. Iparok zárnak be. Azt gondolom, kritikus hiba nem sietősen kezelni ezt a helyzetet.”

„Azt hiszem, a világon minden elnök, miniszterelnök vagy vezérigazgató sietősen igyekszik kezelni a problémákat.”

A McLaren ügyvezetője hozzátette, szerinte a modern sportban nincs helye annak, hogy a nagy csapatok kész autókkal lássák el a kisebb istállókat, ahogyan azt a Red Bull főnöke, Christian Horner, illetve maga Binotto is javasolta.

„Amikor utoljára vásárolt autók voltak az F1-ben, szerintem a ’70-es években fordult elő. Szóval a Forma-1-ben, ahol minden arról szól, hogy egy csapat konstruktőr legyen, nem igazán látom, hogyan működhetne egy ilyen megoldás, miközben azt halljuk, hogy az F1 DNS-e a konstruktőri bajnokság, illetve a technológiai evolúció.”

Brown szerint a csapatok többsége támogatja az ő álláspontját a költséglimit csökkentését illetően, és bízik abban, a sportág vezetői a többség érdekeit tartja majd szem előtt.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A McLaren főnöke berágott a Ferrarira
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!