Friss hírek

A McLaren hatalmas pofont adott a Ferrarinak

Ahogy arra számítani is lehetett, hatalmas McLaren fölénnyel végződött az Olasz Nagydíj, ahol a hazai pálya előnyét élvező Ferrari csúnyán elbukott. Massa már a tizedik körben kiesett, miközben Raikkönen az esélytelenek nyugalmával becsorgott a harmadik helyre.

Ahogy arra számítani is lehetett, hatalmas McLaren fölénnyel végződött az Olasz Nagydíj, ahol a hazai pálya előnyét élvező Ferrari csúnyán elbukott. Massa már a tizedik körben kiesett, miközben Raikkönen az esélytelenek nyugalmával becsorgott a harmadik helyre.

Ahogy arra számítani is lehetett, nagy meleg fogadta a versenyzőket az Olasz Nagydíjon. A levegő 28, míg a pálya 34 fokos volt a rajtnál, ami komolyabb galiba nélkül zajlott le Monzában.

A pole pozícióból induló Fernando Alonso remekül kapta el a rajtot, ám csapattársa, Lewis Hamilton a pálya piszkos oldalán beragadt, így Massa vette másodikként az első sikánt. A McLaren brit versenyzője azonban nem hagyta magát, azonnal beszúrt Massa mellé, akivel össze is ért, kényszerűségből át is vágta a sikánt, de visszavette második pozícióját. Raikkönen is kiválóan startolt, és egy pozíciót nyerve felugrott a negyedik helyre.

Massa és Hamilton között már az első körben hatalmas küzdelem alakult ki, a brazil versenyző rátapadt Hamiltonra, de a brit nem hagyta magát, és folyamatosan verte vissza a ferraris támadását. A második körben azonban David Coulthard nagyot bukott, autójáról leszakadt az első vezetőszárny, és a gumifalban végezte. Azonnal pályára küldték a biztonsági autót, amely a hatodik körben engedte el a mezőnyt.

Az élen nem változott a sorrend. Hamilton ugyan bepróbálkozott a célegyenes végén, de nem volt esélye megelőzni Alonsót. A McLaren versenyzői tovább növelték előnyüket Massával szemben, aki nagy meglepetésre már a kilencedik körben kiállt. A brazil versenyző ugyan visszatért még a pályára, de egy kör után beállt a garázsba, ahol szerelői azonnal elkezdtek dolgozni váltóján, ám Massa nem sokkal később kiszállt autójából és végleg feladta a küzdelmet.

Tíz kör után Alonso közel másfél másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit további hat másodperccel lemaradva Raikkönen követett. A Ferrari még talpon maradt versenyzője mögött a BMW duója, Nick Heidfeld és Robert Kubica autózott, míg a pontszerzők sorát Kovalainen, Button és Rosberg zárta.

A kiállások első körét a második helyen autózó Lewis Hamilton kezdte meg a 18. körben. A brit versenyző ismét kemény keverékű abroncsokat kapott. Csapattársa további két körig kint maradt a pályán, és a 20. körben vételezett üzemanyagot és tetetett fel új gumikat autójára. Alonso nem hogy megtartotta, két másodpercre növelte előnyét Hamiltonnal szemben.

Raikkönen időközben átvette a vezetést, miközben a mögötte autózó Heidfeld kiállt tankolni, így csapattársa, Kubica átvette az ideiglenes második helyet, aki a 23. körben vételezett először üzemanyagot. A lengyel versenyző kiállása azonban borzalmasan sikerült, eldobott legalább nyolc másodpercet, miután lecsúszott autója az első emelőről.

Raikkönen a 25. körben állt ki első, és egyben utolsó kiállására. A Ferrari versenyzője megkapta a kemény keverékű abroncsokat, több mint 10 másodpercig állt a boxban, és a McLaren duója mögé, a harmadik helyre tért vissza. A finn pilóta és az élen álló Alonso között tizenöt másodperc volt a különbség a kiállások első körét követően, ám körönként legalább egy másodpercet kapott az élen állóktól.

A középmezőnyben Fisichella hatalmas csatában megelőzte Davidsont és átvette tőle a tizenharmadik helyet, míg Rosberg is áthámozta magát Buttonon, és többszöri előzési kísérlet után felugrott az ötödik pozícióba.

A legtöbb versenyző azonban egy kiállással tervezett a versenyre, így a harmincadik kör tájékán szinte megtelt a boxutca, sorban jöttek ki üzemanyagért és új gumikért a pilóták.

Bár a két McLaren folyamatosan növelte előnyét Raikkönennel szemben, Hamilton utolsó kiállását követően csak a finn versenyző mögé ért vissza, ám két körrel később hihetetlen agresszivitással megérkezett riválisa mellé a célegyenes végén, és az első sikánban megelőzte őt.

Alonso a 44. körben állt ki az élről tankolni. A spanyol kényelmesen megtartotta első helyét, akit hét és fél másodperccel lemaradva csapattársa, Hamilton követett. Raikkönen egyszerűen képtelen volt tartani a tempót a McLaren versenyzőivel, akik senkitől sem zavartatva köröztek az első két helyen.

Az utolsó körökre is maradt némi izgalom. Az első kiállásánál rengeteg időt vesztő Kubica keményen támadta az ötödik helyen autózó Rosberget, akit hét körrel a verseny vége előtt a célegyenes végén kifékezett.

Az élen már nem változott a helyzet. Alonso rajt-cél győzelmet aratott Monzában, ahol még soha nem tudott nyerni, ezzel három pontra csökkentette előnyét a második helyen befutó Hamiltonnal szemben. Raikkönen a harmadik lett, akit a BMW Sauber duója, Heidfeld és Kubica követett. A pontszerzők sorát Rosberg, Kovalainen, és hatalmas meglepetésre, a Hondával versenyző Jenson Button zárt.

Olasz Nagydíj - verseny


Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 1.  Alonso        McLaren-Mercedes     (B)  1h18:37.806
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  +     6.062
 3.  Raikkonen     Ferrari              (B)  +    27.325
 4.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +    56.562
 5.  Kubica        BMW Sauber           (B)  +  1:00.558
 6.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  +  1:05.810
 7.  Kovalainen    Renault              (B)  +  1:06.751
 8.  Button        Honda                (B)  +  1:12.168
 9.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  +  1:15.879
10.  Barrichello   Honda                (B)  +  1:16.958
11.  Trulli        Toyota               (B)  +  1:17.736
12.  Fisichella    Renault              (B)  +     1 kör
13.  Wurz          Williams-Toyota      (B)  +     1 kör
14.  Davidson      Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
15.  R.Schumacher  Toyota               (B)  +     1 kör
16.  Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
17.  Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör
18.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör
19.  Sutil         Spyker-Ferrari       (B)  +     1 kör
20.  Yamamoto      Spyker-Ferrari       (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: F. Alonso, 1:22.871, 15.kör

Kiesők:
Pilóta        Csapat                     Kör
Massa         Ferrari              (B)    11
Coulthard     Red Bull-Renault     (B)    3

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!