A McLaren mindkét idei tesztprogramján feltette idei autójára a tavalyi hátsó szárnyat, amit sokan furcsának találtak. A csapat tesztpilótája, Pedro de la Rosa elmondta, erre azért volt szükség, hogy jobban megismerjék az új autót.
A McLaren mindkét idei tesztprogramján feltette idei autójára a tavalyi hátsó szárnyat, amit sokan furcsának találtak. A csapat tesztpilótája, Pedro de la Rosa elmondta, erre azért volt szükség, hogy jobban megismerjék az új autót.
Az idei évben számos új szabály került bevezetésre, aminek következtében teljesen megváltozott az autók viselkedése, így a csapatoknak nincs viszonyítási alapjuk az egyes területeken.
Bár a McLaren a portugál teszten arra hivatkozott, hogy a rossz idő miatt tette vissza autójára a nagyobb leszorító erőt generáló hátsó szárnyat, a múlt heti teszteken már azt nyilatkozta, még vár az új specifikációjú 2009-es szárnyra.
De la Rosa azonban elárulta, hogy valójában egy köztes (hibrid) szárnyelemet használtak az elmúlt héten Jerezben, ami már az idei évben várható leszorító erő szintet szimulálta.
“Azért tettük vissza a tavalyi hátsó szárnyat, hogy legyen viszonyítási alapunk, és össze tudjuk hasonlítani az idei adatokat a tavalyi adatokkal. Azonban a hibrid elem már az idei leszorító erő szintet szimulálta, így ez egyáltalán nem volt időpocsékolás számunkra” – mondta a spanyol pilóta a Dario Sport-nak.
“Az új szabályok miatt nincs viszonyítási alapunk, így ahhoz, hogy jobban megértsük az autó viselkedését, megpróbáltuk összehasonlítani, miként muzsikál a tavalyi hátsó szárnnyal.”
A csapatok egyébként a tesztek alkalmával bármilyen – akár szabálytalan – elemet használhatnak, azonban a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj csütörtöki gépátvételén már egy minden tekintetben legális autóval kell megjelenniük.