A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy csapata nem lesz hátrányban a Ferrarival szemben Bahreinben, amiért riválisával ellentétben, nem tesztelt a sivatagi pályán a szezont megelőzően.
A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy csapata nem lesz hátrányban a Ferrarival szemben Bahreinben, amiért riválisával ellentétben, nem tesztelt a sivatagi pályán a szezont megelőzően.
A Forma-1-es mezőnyből csak a Ferrari és a Toyota utazott el Szahírba a télen, hogy részt vegyen egy hatnapos tesztprogramon a helyszínen, ahol már a szezon harmadik állomásának helyet adó, a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjra készültek.
“Természetesen szerettünk volna tesztelni Bahreinben, azonban be voltunk táblázva, voltak ennél előbbre való dolgok is” – mondta Whitmarsh a csapat előzetesében.
“A téli időszak alatt sokat javítottunk az autónk aerodinamikai hatékonyságán, és a hűtésén, így ezek már nem sebezhető pontjaink. Az elmúlt évekből vannak adataink a bahreini pályáról, így nem gondoljuk, hogy bármiféle hátrányból indulnánk a hétvégi versenyen.”
Bár a McLaren mindkét bajnokságot vezeti, egyszerűen nem tudta felvenni a versenyt a Ferrarival a hétvégi Maláj Nagydíjon, ahol Kimi Raikkönen fölényes győzelmet aratott.
Whitmarsh elmondta, hogy csapata továbbra is keményen dolgozik az autó fejlesztésén, majd hozzátette, egyelőre még nem döntöttek arról, bevetik-e az új aerodinamikai elemeket a jövő hétvégi versenyen.
“A megbízhatóságra helyezzük a legfőbb hangsúlyt, ami az első két versenyen rendben is volt a pályán, de a háttérben mindig történhetnek problémák. Az elmúlt versenyen például Lewis autójának jobb első kerekét nem tudtuk zökkenőmentesen lecserélni, így ezt is meg kellett vizsgálnunk. Az autó sebességével minden rendben van, azonban meg kell tartanunk a lendületet, és folyamatosan kell fejlesztenünk az autót a szélcsatornában” – magyarázta Whitmarsh.
“Azonban azt még nem döntöttük el, hogy elvisszük-e magunkkal a legújabb fejlesztésű aerodinamikai elemeket Bahreinbe.”