A McLaren Mercedes versenyistálló annak ellenére sem becsüli alá a Ferrarit, hogy öt futammal a szezon vége előtt magabiztosan vezeti mindkét világbajnokságot. A wokingi alakulat vezetése tisztában van azzal, hogy még minden teljesen nyitott.
A McLaren Mercedes versenyistálló annak ellenére sem becsüli alá a Ferrarit, hogy öt futammal a szezon vége előtt magabiztosan vezeti mindkét világbajnokságot. A wokingi alakulat vezetése tisztában van azzal, hogy még minden teljesen nyitott.
A bajnokság élén álló Lewis Hamilton 15 ponttal előzi meg legközelebbi ferraris riválisát, Felipe Massát a pilóták versenyében, míg a McLaren 11 ponttal áll a második helyen álló Ferrari előtt a konstruktőrök versenyében úgy, hogy a Magyarországon szerzett 15 pontjáról csak szeptemberben döntenek.
Mindezek ellenére a McLaren vezetése tisztában van azzal, hogy nem becsülheti le a Ferrarit, mert még bármi megtörténhet a szezon hátralévő részében.
“Annak ellenére, hogy vezetjük mindkét bajnokságot, tisztában vagyunk azzal, hogy még bármi megtörténhet” – mondta a McLaren ügyvezető igazgatója, Martin Whitmarsh. “Még rengeteg pontot lehet szerezni a következő hat hétben, és a Vodafone McLaren Mercedes csapaton belül minden eddiginél keményebben megy a munka. Monza egy különleges pálya, így örülünk, hogy a héten a helyszínen tesztelhettünk. Az elvégzett munka után optimistán várjuk a jövő hétvégi Olasz Nagydíjat.”
A következő, egymást követő héten megrendezésre kerülő Olasz-, és Belga Nagydíj nem lesz egyszerű a McLaren számára, ugyanis a Ferrari előnyben lehet a gyorsabb pályákon. A két élcsapat motorfejlesztési részlege is komoly feladat előtt áll, amit a Mercedes-Benz sportigazgatója, Noerbert Haug is megerősített.
A német szakember elmondta, a következő két futam, melyet azonos motorral kell teljesíteniük, olyan komoly kihívást jelent majd számukra, amire még nem volt példa a V8-as érában.
“Monzában körülbelül 80%-ban padlógázzal mennek a versenyzők, ami hihetetlenül nagy terhelést jelent a motoroknak. Nem is beszélve arról, hogy az azt követő Belga Nagydíj sem kíméli az egységeket, és ami a legrosszabb, ugyanazt a motort kell használnunk ezen a két megmérettetésen” – mondta Haug.
“Egy teljesen új motorral vágunk majd neki a jövő heti Olasz Nagydíjnak, így a szabályok értelmében ezzel az egységgel kell mennünk majd az azt követő héten Spában. A két pálya kombinációja minden eddiginél nagyobb terhelést jelent majd az erőforrás számára, amire a V8-as érában még nem volt példa.”