A McLaren úgy döntött, nem veti be új első szárnyát, ugyanis nincs már lehetőség arra, hogy az FIA elvégezze a szárnyon a kötelező teszteket, a csapat pedig nem tudja biztosítani, hogy az valóban átmenne a hajlékonysági teszten.
A McLaren úgy döntött, nem veti be új első szárnyát, ugyanis nincs már lehetőség arra, hogy az FIA elvégezze a szárnyon a kötelező teszteket, a csapat pedig nem tudja biztosítani, hogy az valóban átmenne a hajlékonysági teszten.
A két új első szárny éjszaka érkezett meg Barcelonába, azonban a csapat a reggeli edzés előtt úgy döntött, nem kockáztat, és nem veti azokat be a hétvégén.
„Nagyon szűkös volt minden” – mondta a csapat vezetője, Martin Whitmarsh, mikor arról kérdezték, miért nem használják az új tervezésű szárnyat.
„Nem tudtuk biztosítani, hogy megfelel a szabályoknak, így azt a döntést hoztuk, hogy ameddig bármi esélye van annak, hogy valaki panasszal él velünk szemben, nem kellene bevetni az új design-t.”
A wokingi alakulat abban bízott, hogy szombat reggel teljesítheti az FIA tesztjét, de erre nem kapott lehetőséget.
Jóllehet házon belül elvégezték a vizsgálatokat és elméletileg minden rendben van az új elemmel, nem merték megkockáztatni, hogy esetleg egy rosszul belőtt tolerancia miatt kizárják őket utólagosan.
Whitmarsh nem hibáztatja az FIA-t, és elfogadja, hogy a berendezés nem állt rendelkezésre számukra, mikor azt használni szerették volna.
„Minden csapatnak megvan a maga berendezése ahhoz, hogy tesztelje az új elemeket, de biztosra csak úgy mehetünk, ha az FIA berendezését használjuk” – magyarázta a csapatfőnök, aki azt is hozzátette, hogy a javítócsomag sokat hozott a konyhára, de nem eleget.
„A szezon elején túlzottan optimistán néztük az adatokat, és a szimulációkból kinyert információk nem csengtek össze azokkal, amiket a pályán gyűjtöttünk. Azonban ez általában így szokott lenni, viszont azt gondolom, hogy most már jó a kapcsolat a szimulátor és a pálya között.”
„Azonban az egyértelműen látszik, hogy nem sikerült akkorát előrelépnünk az újításokkal, amit szerettünk volna, vagy amire vágytunk.”
A McLaren a következő versenyeken újabb módosításokat vet majd be, köztük egy új hátsó szárnyat, módosított hátsó felfüggesztést.