A McLaren nem tart attól, hogy most a gyors kanyarokban került hátrányba - F1VILÁG.HU

A McLaren nem tart attól, hogy most a gyors kanyarokban került hátrányba

HIRDETÉS
Nem tartanak a McLaren Forma-1-es csapatánál attól, hogy a lassú kanyarokban elért fejlődésük hátrányosan érinti majd őket a barcelonai versenypálya tempósabb kanyarjaiban.
Oscar Piastri, McLaren MCL38

A wokingi istálló természetesen gőzerővel dolgozik MCL38-as kódjelű versenyautójának fejlesztésén, hogy a folytatásban is a dobogós helyekért, adott esetben a győzelmekért csatázhassanak. A McLaren már évek óta küszködik azzal, hogy versenyautója a lassabb kanyarokban küszködik, és bár Lando Norris az F1VILÁG.HU-nak nyilatkozva még májusban azt mondta, ez a karakterisztika idei versenygépükre is jellemző, a legújabb fejlesztéseknek hála sikerült jelentős előrelépéseket tenni ezen a téren.

A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Spanyolországba látogat majd, a barcelonai F1-es pályán pedig szinte minden típusú kanyar megtalálható: lassú, közepesen gyors és tempós. A csapatok számára pedig természetesen nagy kihívást jelent az, hogy autóik mindenhol versenyképesek legyenek, a McLarennél viszont nem tartanak attól, hogy a lassú kanyarokban elért fejlődésük negatívan érinti majd a gyors fordulókban nyújtott teljesítményüket.

„Szerintem magabiztosak lehetünk továbbra is” — mondta Oscar Piastri, a csapat ausztrál versenyzője. „Nem mondanám azt, hogy gyengék vagyunk a gyors kanyarokban, inkább talán arról lehet szó, hogy a többiek felzárkóztak egy kicsit.”

„Elég magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy valahol az élmezőnyben leszünk majd. A Red Bull egy kicsit talán erősebb lesz, mint mostanában voltak, de mi is harcban leszünk.”

A McLarennél ugyanakkor kezdetben még nem értették teljesen azt, hogy a Miamiban bevetett fejlesztéseknek hála miért is tudtak jelentősnek tűnő fejlődést elérni a lassabb szekciókban. Andrea Stella azt mondja, azt látják, mi a dinamikája a jelenségnek, de a pontos okokat kívánta megnevezni, nehogy hasznos információkkal szolgáljon az ellenfeleknek.

„Elkezdtük megérteni, hogy néhány dolog, amin dolgoztunk, feltárta az autó bizonyos viselkedési formáit, amik relevánssá váltak a lassú kanyarokban” — magyarázta a csapatfőnök. „De ez olyan információ, amit nem feltétlenül szeretnénk megosztani, mert nem akarjuk, hogy az ellenfeleink is vessenek rá egy pillantást.”

„Számunkra ugyanakkor fontos, hogy az a munka, amit az előző hónapokban végeztünk, látszólag gyümölcsözik, hiszen nem tartunk még az út végén ezen fejlesztési irány tekintetében. Van még néhány dolog, amit megtehetünk, és ezért is koncentrálunk további fejlesztésekre az idei szezonban, és nyilvánvalóan a 2025-ös autó esetében.”

Piastri szerint a McLaren a bajnoki küzdelemből is kiveheti a részét

A legutóbbi három versenyhétvégén a McLaren volt az a csapat, mely a legtöbb pontot szerezte — összesen 116-ot, miközben a Red Bull 106, a Ferrari pedig 101 egységet gyűjtött. Piastri szerint pedig ez mindenképpen biztató, sőt, úgy érzi, bajnokesélyesnek is mondhatják magukat.

„Nehéz lesz, ez nem kétséges, de szerintem harcban vagyunk” — mondta az ifjú versenyző. „Kanadában mi szereztük a legtöbb pontot, nem sokkal, de határozottan nagyon jó eredményt értünk el.”

Hirdetés

„Mindketten nagyon következetesek voltunk a legutóbbi néhány versenyhétvégén. És erősek tudtunk lenni a különböző pályákon. Vannak még megoldandó feladatok, és bár apró dolgokról beszélünk, amikor bajnoki címért csatázunk, a kis dolgok sokat érnek.”

„Szóval nagyon nehéz lesz, a Red Bull pedig lépéselőnyben kezdett. Nem tudom, mennyire vagyunk most a Ferrari mögött, de sok pontot raboltunk tőlük, szóval határozottan azt gondolom, hogy harcban vagyunk. De jól kell teljesítenünk az év második felében, hogy összejöjjenek a dolgok!”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!