A brit istálló múlt héten jelentette be, hogy 2021-től újra a Mercedes aggregátjait használja a Forma-1-ben, így a következő szezon végén szakít jelenlegi motorpartnerével, a Renault-val.
Zak Brown, azt istálló ügyvezetője elárulta, döntésükben komoly szerepet játszott az, hogy a V6-os hibrid érában a Mercedes jelentette a mércét – noha az elmúlt időszakban a Ferrarinak látszólag sikerült felülkerekednie a stuttgarti gyártón.
Amikor a szakembert arról kérdezték, a McLaren fontolgatta-e, hogy a Ferrarival lép szövetségre, Brown kifejtette: „A Forma-1-ben hosszabb távra kell tervezni, nem csak néhány versenyre.”
„Nyilvánvaló, hogy a Ferrari motorja elképesztően erősnek tűnik jelenleg, de ha a Mercedes-Benz elkötelezettségét nézzük, azt, hogy mit értek el, és mire voltak képesek versenycsapatként, az komoly mérce.”
„Nem fontolgattuk a Ferrarit. És azt gondolom, a dolog nyilvánvalóan érdekellentét lenne a McLaren közúti autókkal kapcsolatos üzletével kapcsolatban is.”
Még 2017-ben Brown úgy fogalmazott, fontolóra veszik a saját motor építését, amennyiben a 2021-es motorszabályok olcsóbbá és egyszerűbbé teszik az aggregátokat. Mivel azonban a motorokra vonatkozó regulák nagyjából változatlanok maradnak, a McLaren már nem gondolkodik saját erőforrás építésén.
Arra a kérdésre, hogy volt-e másik opciójuk a Mercedesen kívül, Andreas Seidl csapatfőnök elárulta: „Nem, nincsenek új érkezők a horizonton.”
„Nem reális azt gondolni, hogy érkeznek új motorgyártók a sportba. Egyszerűen túl sok pénzbe kerülne nekik.”
Ami a saját motor építését illeti, Saidl hozzátette: „Igazából soha nem volt téma. Ahhoz, hogy egy topmotort építs a mai Forma-1-ben, rengeteg pénzre van szükség. És sok időbe telne felzárkózni arra a szintre, amire a többiek már eljutottak.”
„Szóval ez soha nem volt téma. Nagyon örülünk a Mercedesszel kötött megállapodásnak.”