A Mercedes a rendszer túlmelegedését okolja

A Mercedes egyelőre nem tudja, mi okozhatta elektronos rendszerének túlmelegedését, ami megakadályozta őket abban, hogy zsinórban hatodik kettős győzelmüket is behúzzák Kanadában.


A Mercedes egyelőre nem tudja, mi okozhatta elektronos rendszerének túlmelegedését, ami megakadályozta őket abban, hogy zsinórban hatodik kettős győzelmüket is behúzzák Kanadában.

Lewis Hamilton rendszere a 36., Nico Rosbergé pedig egy körrel később, a 37.-ben adta meg magát, aminek következtében drasztikusan visszalassultak, ami nem csoda, hiszen hozzávetőlegesen 160 lóerővel lett gyengébb autójuk.

A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff elmondta, hogy a csapat soha nem számított arra, hogy ennyire túlhevülhet a rendszer, ami – mint látható – komoly problémákat okozott számukra.

„Pontosan ugyanabban az időben romlott el a motorvezérlő, az ERS és az MGU-K, miután draszutikus hőmérséklet-emelkedés következett be, pedig megmondom őszintén, hogy ettől soha nem is tartottunk, így nem is volt fókuszban” – mondta a szakember.

„Ez is mutatja, hogy pontosan ugyanaz a motor van mindkét autóban, ugyanolyan sebességgel mennek, és a hőmérséklet is ugyanaz volt.”

„Láttuk, hogy az MGU-K (kinetikus motorgenerátor egység) hőmérséklete a vártnál magasabb, de nem voltunk tisztában azzal, hogy ennek ilyen hatása lesz a teljesítményre, és egyszerűen nem tudtuk újraindítani, miután megadta magát.”

Az elektronikus rendszer leállása pedig kikezdte a fékeket, hiszen extra – nem várt – terhelés jutott az autó hátsó tengelyére a féktávokon.

Wolff úgy gondolja, hogy Hamilton fékeinek hőmérséklete borzalmasan magas volt második kiállása alkalmával, mikor a hűtés nem megoldott, és ez adta az utolsó rúgást jobb hátsó fékének, ami kiesésééhez is vezetett.

„Mondtuk a versenyzőinknek, hogy óvatosan bánjanak a fékekkel, mert amikor elveszíted az elektromos motort és az elektronos féket, akkor a fékek túlmelegedhetnek” – folytatta.

„Megváltoztattuk a fékerő elosztást és jeleztük nekik, hogy legyenek nagyon óvatosak. Mikor Lewis kiállt új gumikért, az álló helyzetben lévő autó fékei túlhevültek, a fékpedál lágyabb lett, és teljesen elment a fékerő. Nico szerencsés volt, hogy ezt megúszta.”

Wolff azt is hozzátette, hogy a Mercedesnek még dolgoznia kell azon, hogy kiderítse, a túlmelegedés pályaspecifikus, vagy általános problémával állnak szemben, ami eddig valamilyen okból kifolyólag nem jött felszínre.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!