Friss hírek

A Mercedes alaposan kielemzi, miért nem győzött Austinban

Alaposan kielemzi majd a Forma-1-es Amerikai Nagydíj történéseit a Mercedes Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy megtudja, mit csinálhattak volna másképp, hogy megnyerjék a szezon 17. versenyét.

Lewis Hamilton a 2. helyről vágott neki az austini futamnak, és bár a rajtnál átvette a vezetést Max Verstappentől, a holland végül egy bátor stratégiával újra az élre tudott kerülni.

Hamilton ugyan rohamléptekben próbálta levadászni őt, végül nem tudta megelőzni, így Verstappen győzött a futamon.

Lewis Hamilton hátránya így 12 pontra nőtt az összetettben, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig úgy érzi, nyerhettek volna Texasban.

„Szerintem megnyerhettük volna ezt a versenyt – természetes, hiszen az élen voltunk, és nagyon erős tempónk volt a kemény keveréken” – mondta Wolff. „De bizonyos értelemben újra kell vizsgálnunk a hétvégét péntektől vasárnapig.”

„Hol mértük el a dolgot? Hol csúszott félre? Mit csináltunk jól? Rengeteg értekezés lesz, pozitív egyeztetések arról, hogy mit lehet megtanulni ebből a hétvégéből.”

„Láthattuk az eltérő stratégiákat, ahogy az egyik csapat kényszerből elévágással próbálkozott, ami egy nagyon bátor döntés volt, hiszen nagyon korán volt még – és másodszor ugyanígy –, végül azonban az előnyükre vált.”

Wolff elismerte, Verstappen érett versenyzése igazán lenyűgöző volt.

„Főleg az utolsó etapban, látszott, hogy tanult a verseny második szakaszából, hogy ne darálja le a gumijait túl hamar, mert maradnia kellett még valaminek a végére.”

A Mercedes-főnök szerint a Mercedes sebezhető volt a közepes keverékű abroncsokkal a futam elején, ezt a hátrányt pedig képtelenek voltak ledolgozni.

„Hátrányban voltunk, mert az autó nem volt elég gyors az első etapban a közepes keverékkel” – magyarázta. „Nem tudtunk korábban kiállni, mert a közepes keverékű gumikkal gyűjtött adatok alapján úgy tűnt, nem tudjuk befejezni a versenyt egy korai kiállással.”

„Lewis lenyűgözően vezetett. Higgadt maradt, habár 6,5 másodperces hátrányban voltunk, a kiállás után pedig 8,5 másodperces lemaradásban Maxszal szemben. Növelte a tempót, és egy ponton már masszív tempókülönbség volt.”

„Briliánsan kivitelezte, de éppen csak kevés volt a végére. Amikor követsz egy autót, elkezdesz szenvedni egy kicsit, és szerintem, ha még lett volna 2 körünk, ki tudja, mi lett volna…? De ez van, gratulálnunk kell a Red Bullnak a bokszkiállásaikhoz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!