Eifel Nagydíj
CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - FEBRUARY 28: Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11 EQ Performance, leads Charles Leclerc, Ferrari SF1000 during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 28, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Fotó: Pirelli
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Brawn a fordított rajtrácsos sprintfutamokról: A Mercedes csak ködösít, magukat féltik!

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn úgy véli, a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff csak ködösített, amikor érvekkel támasztotta alá azt, hogy miért is ellenezte a fordított rajtrácsos sprintfutamok megrendezését bizonyos versenyhétvégéken.

Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a száguldó cirkusz csapatai egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a versenyhelyszíneken, ahol egyhetes különbséggel két versenyt is megtartanak, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem sprintfutamok döntsenek.

Ezeken a rövid szombati versenyeken a világbajnoki tabella fordított sorrendjében álltak volna fel a rajtrácsra a versenyzők.

A Forma-1 csapatainak többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta a javaslatot, a Mercedes azonban ellenezte, és mivel a szabálymódosításhoz a csapatok egyhangú beleegyezésére van szükség, az új formátumot biztosan nem látjuk idén.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nemrég három okot is felsorolt, amiért ellenezték a javaslatot. Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója szerint viszont mindez csak maszlag, a Mercedes egész egyszerűen nem akarta veszélybe sodorni versenyképességét.

„Megvizsgáltuk ezt már tavaly, és nem kaptuk meg a támogatást” – mondta Brawn a Motorsport.com című lapnak a fordított rajtrácsos sprintfutamok ötletével kapcsolatban.

„Azt gondoltuk, hogy mivel az idei szezonban bizonyos helyszíneken két versenyhétvégét is le kell bonyolítanunk, ez egy tökéletes ötlet a második versenyre.”

„Szóval Ausztriában, Silverstone-ban, illetve esetleg valahol az év második felében megcsinálhatnánk.”

„De nem tudjuk a Mercedes miatt. Toto elég őszinte volt a meetingen. ’Szerintünk a legversenyképesebb helyzetben vagyunk, a hetedik világbajnoki címre hajtunk, miért adnám fel ezt a lehetőséget? Hiszen ezzel a javaslattal sokkal nehezebb helyzetbe kerülnék’.”

„Én pedig abszolút értem és tiszteletben is tartom. Bárcsak szélesebb látókörű lett volna ebben a kérdésben, de nem volt. És szerintem azok, amikkel előállt, csak ködösítés.”

Brawn egy másik interjúban arról beszélt, a legérdekesebb számára az, hogy a Red Bull, mely csapata az elmúlt években a legversenyképesebb volt Ausztriában, maximálisan támogatta a javaslatot.

„Számomra nagyon érdekes az, hogy akik a leggyorsabbak voltak Ausztriában az elmúlt pár évben – a Red Bull –, ők voltak az egyik legfőbb támogatói az elképzelésnek.”

„Szóval egy kicsit frusztráló a dolog.”

A Forma-1 sportigazgatója szerint a jövőre nézve érdemes lenne átgondolni, hogy valóban szükséges-e minden döntéshez a csapatok egyhangú beleegyezése.

Brawn beszélt arról is, reményei szerint az időjárás a Forma-1 kezére játszik majd, és az egyazon helyszínen megtartandó versenyhétvégéken eltérő körülmények fogadják majd a mezőnyt. Sőt, egyéb ötletek is felmerültek az izgalmak növelésére, például az elérhető gumikeverékek variálása.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!