Brawn a fordított rajtrácsos sprintfutamokról: A Mercedes csak ködösít, magukat féltik!

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - FEBRUARY 28: Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11 EQ Performance, leads Charles Leclerc, Ferrari SF1000 during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 28, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Fotó: Pirelli
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn úgy véli, a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff csak ködösített, amikor érvekkel támasztotta alá azt, hogy miért is ellenezte a fordított rajtrácsos sprintfutamok megrendezését bizonyos versenyhétvégéken.

Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a száguldó cirkusz csapatai egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a versenyhelyszíneken, ahol egyhetes különbséggel két versenyt is megtartanak, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem sprintfutamok döntsenek.

Ezeken a rövid szombati versenyeken a világbajnoki tabella fordított sorrendjében álltak volna fel a rajtrácsra a versenyzők.

A Forma-1 csapatainak többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta a javaslatot, a Mercedes azonban ellenezte, és mivel a szabálymódosításhoz a csapatok egyhangú beleegyezésére van szükség, az új formátumot biztosan nem látjuk idén.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nemrég három okot is felsorolt, amiért ellenezték a javaslatot. Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója szerint viszont mindez csak maszlag, a Mercedes egész egyszerűen nem akarta veszélybe sodorni versenyképességét.

„Megvizsgáltuk ezt már tavaly, és nem kaptuk meg a támogatást” – mondta Brawn a Motorsport.com című lapnak a fordított rajtrácsos sprintfutamok ötletével kapcsolatban.

„Azt gondoltuk, hogy mivel az idei szezonban bizonyos helyszíneken két versenyhétvégét is le kell bonyolítanunk, ez egy tökéletes ötlet a második versenyre.”

„Szóval Ausztriában, Silverstone-ban, illetve esetleg valahol az év második felében megcsinálhatnánk.”

„De nem tudjuk a Mercedes miatt. Toto elég őszinte volt a meetingen. ’Szerintünk a legversenyképesebb helyzetben vagyunk, a hetedik világbajnoki címre hajtunk, miért adnám fel ezt a lehetőséget? Hiszen ezzel a javaslattal sokkal nehezebb helyzetbe kerülnék’.”

„Én pedig abszolút értem és tiszteletben is tartom. Bárcsak szélesebb látókörű lett volna ebben a kérdésben, de nem volt. És szerintem azok, amikkel előállt, csak ködösítés.”

Brawn egy másik interjúban arról beszélt, a legérdekesebb számára az, hogy a Red Bull, mely csapata az elmúlt években a legversenyképesebb volt Ausztriában, maximálisan támogatta a javaslatot.

„Számomra nagyon érdekes az, hogy akik a leggyorsabbak voltak Ausztriában az elmúlt pár évben – a Red Bull –, ők voltak az egyik legfőbb támogatói az elképzelésnek.”

„Szóval egy kicsit frusztráló a dolog.”

A Forma-1 sportigazgatója szerint a jövőre nézve érdemes lenne átgondolni, hogy valóban szükséges-e minden döntéshez a csapatok egyhangú beleegyezése.

Brawn beszélt arról is, reményei szerint az időjárás a Forma-1 kezére játszik majd, és az egyazon helyszínen megtartandó versenyhétvégéken eltérő körülmények fogadják majd a mezőnyt. Sőt, egyéb ötletek is felmerültek az izgalmak növelésére, például az elérhető gumikeverékek variálása.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései