A brit pilóta autójában még a Török Nagydíjon cserélte ki a belső égésű motoregységet a Mercedes, és mivel ebből a komponensből az már a negyedik volt, a címvédő 10 rajthelyes büntetést kapott.
A Mercedesnél azonban már hetekkel ezelőtt bevallották, gondok vannak a motorokkal, így félő volt, hogy Hamiltonnak további motorcserére lesz szüksége. A Red Bullnál pedig néhány napja még biztosak is voltak abban, hogy a hétszeres világbajnokra vár még egy rajtbüntetés idén.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója viszont a Mexikói Nagydíj helyszínén elárulta, ezen a hétvégén biztosan nem lesz motorcsere, és egyre optimistábbak azzal kapcsolatban, hogy a szezon végéig kihúzzák a mostani készlettel.
„Azt gondolom, egyre határozottabbak az érzéseink egy problémával kapcsolatban, amit úgy tűnik, megoldottunk” – mondta a szakember Mexikóban.
Wolff hozzátette, mivel a Forma-1-ben meglehetősen nehéz előzni, szeretnék mindenképpen elkerülni a további motorcserét.
„Azt gondolom, soha nem jó bevállalni egy büntetést, mert manapság annyira nehéz előzni. Láthattuk, hogy Valtteri abszolút dominált Törökországban, de Austinban a büntetés után beragadt a forgalomba.”
„Szóval eldöntjük, hogy szükségünk van-e a büntetésre, vagy nem? És itt egyértelműen nem fogunk bevállalni egyet.”
„És talán nem is kell egészen a szezon végéig. Ez tényleg olyasvalami, amiről folynak az egyeztetések.”