A német csapat egyik versenyzője sem tudott a top 10-be kerülni az imolai kvalifikáción, így George Russell a 11., Lewis Hamilton pedig csak a 13. helyről startolhat a mai sprintversenyen. A Mercedes továbbra is küszködik az autó túlzott pattogásával, a csapat mérnökigazgatója azonban rámutatott, a gyenge szereplés nem ennek volt köszönhető.
„Őszintén szólva küszködtünk az autó felmelegítésével, és nem sikerült felülkerekedni ezen” – ismerte el Andrew Shovlin Imolában. „A pénteki egy újabb fájdalmas példa volt arra, hogy az etapjaink nem voltak elég hosszúak ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékleti tartományba hevítsük az abroncsokat.”
|
„Láthattuk ezt az összes versenyhétvégén. Bahreinben nem igazán kerül sokba, és az összes többi pályán is csak egy kis nehézséget okoz az időmérőn. A versenytempónk alapvetően jó, azt hiszem, ezt demonstráltuk is azzal, hogy a harmadik leggyorsabb csapat voltunk a versenytempót tekintve. A probléma egy körön van, ebben a tekintetben a középmezőnyben vagyunk. Ez egy olyan terület, amin továbbra is dolgozunk, mert még nem sikerült teljesen megérteni.”
Shovlin kifejtette, a delfinezés továbbra is gondot okoz a csapatnak, ám nem rosszabb a helyzet e tekintetben, mint a szezon első három hétvégéjén.
„Őszintén szólva mindkettő idegesítő probléma jelenleg. De ha reálisan nézzük a helyzetet, az, ami igazán sokba került nekünk az időmérőn, a felmelegítéssel kapcsolatos gond volt, mert azt gondolom, ha meg tudtuk volna oldani, sokkal eredményesebb köridőket futhattunk volna.”
„A delfinezés korlátozza az autóban rejlő potenciált, de nem más a helyzet, mint a legutóbbi versenyeken.”