A Mercedes elárulta, miért nem használhatta Bottas az „előzési üzemmódot” - F1VILÁG.HU

A Mercedes elárulta, miért nem használhatta Bottas az „előzési üzemmódot”

HIRDETÉS
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elmagyarázta, miért nem engedték Valtteri Bottasnak a vasárnapi Belga Nagydíjon azt, hogy „előzési módba” állítsa erőforrását csapattársa, Lewis Hamilton ellen.
2020 Belgian Grand Prix, Sunday - LAT Images Valtteri Bottas Mercedes

A finn pilóta a második helyről vágott neki a spái futamnak, a verseny során pedig Bottas megkérdezte mérnökét arról, hogy van-e még egy „gombnyomásra” lehetősége, hogy megpróbálja utolérni csapattársát.

Bottas mérnöke azt válaszolta, hogy van, „de megegyeztünk abban, hogy nem használjuk egymás ellen”, mire a versenyző azt felelte, „én soha nem hallottam ilyenről”.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff a futam után elmagyarázta, hogy a versenyt megelőzően abban állapodtak meg a versenyzőkkel, hogy ezeket a nagy motorerőt biztosító üzemmódokat arra használják, hogy védekezzenek Max Verstappen Red Bulljával szemben.

„Nincs szabály a két versenyző között, szabadon versenyezhetnek egymással” – fogalmazott Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva.

„Délelőtt megvitattuk, hogy nyilvánvalóan korlátozott előzési mód áll rendelkezésünkre, és hogy megpróbáljuk nem egymás ellen használni őket, illetve az utolsót nem használjuk egymás ellen.”

„Hiszen mindig megvan a kockázata annak, hogy szükségünk lesz rá Max, vagy egy másik autó ellen. Erre utaltunk.”

„Ami Valtterit illeti, nyilván volt némi félreértés közte és néhány srác között. Ezért ismételtük el neki.”

Maga Bottas a verseny után azt mondta, véleménye szerint a legjobb lehetősége a rajtnál volt arra, hogy megelőzze Hamiltont, ám nem tudott élni ezzel, mivel csapattársa az 1-es kanyar kijáratán megcsúszott, neki pedig el kellett emelnie a lábát a gázról, nehogy nekiütközzön a másik Mercedesnek.

„Próbáltam használni a lehetőségeimet. Az első a rajtnál volt, az 1-es kanyar kijáratán. Jobban gyorsítottam ki, mint Lewis, szóval el kellett emelnem a lábam, hogy ne menjek neki hátulról” – fogalmazott a rutinos versenyző.

Hirdetés

„Próbáltam hagyni egy kis helyet, hogy lendületet szerezzek a szélárnyékhoz, de meglepett, hogy mennyire kicsi volt ma a szélárnyék, mivel hátszél fújt az 5-ös kanyar előtt.”

„Ugyanez volt a helyzet az újraindításnál: reméltem, hogy elkapom, de nem sikerült.”

Bottas végül a 2. helyen ért célba, így hátránya 50 pontra nőtt az összetettben Hamiltonnal szemben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!